ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید هزینه مجدد پرداخت کنند (27 مهر 91)

دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید هزینه مجدد پرداخت کنند (27 مهر 91)

به دلیل این که سرفصل های 2 رشته مدیریت محیط زیست و آموزشی محیط زیست مطابق با آئین نامه وزارت علوم نیست، دانشجویان این 2 رشته از سال 89 فارغ التحصیل نشدند.


به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: چندی پیش دانشجویان دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد علوم تحقیقات طی تماس هایی با باشگاه خبرنگاران از عدم صدور مدرک دانشگاهی در 2 رشته آموزش محیط زیست و مدیریت محیط زیست از سال 89 در دانشگاه علوم تحقیقات خبر دادند.

بنا به این گزارش: در زمان ریاست قبلی دانشگاه آزاد، دکتر جاسبی برای 2 رشته آموزش محیط زیست و مدیریت محیط زیست در کارشناسی ارشد مجوزی از وزارت علوم برای سر فصل های این 2 رشته کسب نکرده بود در حال حاضر سرفصل ها مطابق با آیین نامه وزارت علوم نیست به همین دلیل دانشجویان این 2 رشته نتوانستند از سال 89 به بعد فارغ التحصیل شوند.

در این گزارش آمده است : رئیس دانشکده محیط زیست به دانشجویان گفته بود که برای دریافت مدرک فارغ التحصیلی باید دانشجویان دوباره با صرف هزینه مجدد برای واحد های جدید که مجوز وزارت علوم را دارد اقدام کنند اما رئیس این واحد دانشگاهی از اقدام عادلانه تری به خبرنگار باشگاه خبرنگاران خبر داد.

مشکل دانشجویان حل می شود

در ادامه خسرو دانشجو رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: وضعیت دانشجویان رشته های آموزش محیط زیست و مدیریت زیست که علی رغم تمام شدن دروس آنها هنوز فارغ التحصیل نشده اند و مدرکی دریافت نکردند در حال پیگیری است.

جوابیه ریاست فعلی دانشگاه آزاد ( واحد علوم تحقیقات)

خسرو دانشجو در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که هم اکنون چه نوع پیگیری در راستای حل مشکل این دانشجویان ارائه شده افزود: طی پیگیری هایی که با وزارت علوم برای این دانشجویان صورت گرفت به یک جمع بندی مفیدی رسیدیم که مشکل این دانشجویان حل شود هم اکنون ما شروع به صدور مدرک برای این دانشجویان کرده ایم و دانشجویان دیگر این نگرانی را در خصوص مدرک فارغ التحصیلی خود نداشته باشند.

یک فرجه 2 ساله برای حل مشکل این دانشجویان ارائه شده است

دانشجو در ادامه گفت: البته قانوناً درست بوده که در زمان دکتر جاسبی اول مجوز دریافت شود و بعد دوره اجرا شود تا دانشگاه ها با 1500 رشته و بدون داشتن مجوز مبادرت به تربیت دانشجو نکنند.

وی افزود: علی رغم این که این کار غیر قانونی بوده اما هم اکنون وزارت علوم تحقیقات و فناوری همکاری دارد و یک فرجه 2 ساله، به ماه داده و این رشته ها را رشته های قانونی تلقی کرده و ما انشاء الله در فرجه 2 ساله همه را به استانداردهای لازم می رسانم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون مجوز برای صدور مدارک برای دانشجویان ارائه شده است.

کلمات کلیدی: فارغ التحصیلی دانشجویان، شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان، رشته مدیریت محیط زیست، رشته آموزشی محیط زیست، دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 355 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image