ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه وضعيت تدين و حجاب در دانشگاه‌ها چگونه است؟ (19 مهر 91)

وضعيت تدين و حجاب در دانشگاه‌ها چگونه است؟ (19 مهر 91)

مشاور عالي رییس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، گفت: وضعيت تدين و حجاب در دانشگاه‌ها نسبت به كل كشور و مكانهاي عمومي قابل قبول است هرچند اشكالاتي نیز وجود دارد.



به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين مستشاري در كارگاه آموزشي «امر به معروف و نهي از منكر» ويژه استادان افزود: نمازهاي جماعت در سطح دانشگاه نسبت به بسياري از مساجد و مكانهاي ديگر پرشورتر برگزار می‌شود. حتی بناي مراسم اعتكاف كه امروزه درسطح جامعه رواج يافته در دانشگاه‌ها گذاشته شد و حقيقتاً تدين موجود بين جوانان ايراني قابل تقدير است.


مشاور عالي رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌های سراسر کشور با انتقاد از برخي رسانه‌ها به دليل عدم پوشش مراسم فرهنگي و ديني دانشگاه‌ها، تصريح كرد: چرا بسياري از رسانه‌ها تنها ضعف‌ها را نشان مي‌دهند، كافي است تا مشكلي پيش آيد و يا اعتراضي صورت گيرد، آن وقت همه جا رسانه‌اي مي‌شود.


حجت‌الاسلام مستشاري با ستايش جوانان ايراني و استعداد فراوان آنها، خاطرنشان كرد: اين جوانان سرمايه‌هاي كشور و بزرگترين دارايي ما هستند، پس بايد قدر آنها را بدانيم.


وي ادامه داد: براي بيان امر به معروف و نهي از منكر، بايد در ابتدا مخاطبان خود را دوست بداريم و نسبت به آن‌ها نگاه بدبينانه نداشته باشيم، در این خصوص نبايد هواي نفساني را دخيل كنيم و دچار غرور شويم، در واقع نبايد "حب نفس " داشته باشيم و باید از روي دلسوزي و دوستي برخورد نماييم.


حجت الاسلام مستشاري ضمن اشاره به نفس‌هاي پاك جوانان كشور افزود: جوانان ما هنوز به سني نرسيده‌اند كه در حق جامعه و مردم ظلم كنند، پس بايد قدر اين نفس‌هاي پاك را بدانيم.


مشاور عالي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به دلسوزي پيامبراكرم(ص)در مساله امر به معروف و نهي ازمنكر در صدر اسلام گفت: خداوند خطاب به پيامبر مي‌فرمايد نرمي و صدا كردن تو باعث اثرگذاري امر به معروف و نهي از منكر خواهد شد، پس نبايد با تحكم امر و نهی كنيم و بايد مدارا كردن را در راس امور و سرلوحه كار خويش قرار دهيم.


وي درادامه با اشاره به شرايط امربه معروف ونهي ازمنكر، بيان كرد: اولين نكته اين است كه شخص تذكر دهنده باید تشخيص درستي از امر به معروف داشته باشد و بداند كه چه چيز معروف و چه چيز منكر است. دوم اين كه اگر فردي اصرار به ارتكاب منكر دارد بايد وارد عمل شد.سومين نكته اين است كه امر به معروف و نهي از منكر مراتب دارد و مرحله به مرحله باید جلو رفت.


این کارگاه با حضور تعدادي از استادان دانشكده مديريت و حسابداري به منظورآشنایی با مباني و روش‌هاي امر به معروف و نهي از منكر و به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد.

کلمات کلیدی: وضعيت تدين در دانشگاهها، وضعيت حجاب در دانشگاهها، حجاب در دانشگاه، حجاب و دینداری

آمار بازدید: 370 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image