ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ابراز نگراني دانشجويان ايراني مالزي در پي مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز (17 مهر 91)

ابراز نگراني دانشجويان ايراني مالزي در پي مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز (17 مهر 91)

دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي مالزي در پي مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز نامه‌اي به مسوولان كشور ارسال كردند.



به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، دانشجويان در نامه خود آورده‌اند: تلاطم بازار ارز مسائل و مشکلاتی متعددی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور بوجود آورده است بسیاری از آنها مطمئن نیستند و با وضعیت پیش رو بتوانند درسشان را تمام کنند.


استرس،نگرانی از آینده، عدم تمرکز بردرس، و آشفتگی از اینکه در میانه راه تحصیل تمامی آنچه هزینه کرده‌اند در خطر از دست رفتن قرار گرفته، پیامدهای شایع این وضعیت در بین دانشجویان ایرانی است.


اين دسته از دانشجويان كه هدف از ارسال نامه را آگاه كردن مسوولان از پیامد تصمیمات یکباره در نپرداختن ارز دانشجویی به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور اعلام كرده‌اند، خواهان روشن شدن وضعیت پرداخت ارز دانشجویی شدند.

در ادامه اين نامه آمده است:‌ مالزی در سالهای اخیر بنا به دلایل مختلف یکی از قطبهای جذب دانشجویان ایرانی شده است و در حال حاضر چندین هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف در این کشور مشغول به تحصیل میباشند. اثر نوسانات شدید قیمت ارز زودتر از هر جایی در زندگی دانشجویانی قابل مشاهده است که برایشان امکان کارکردن چندانی به صورت قانونی وجود ندارد و منبع تامین هزینه‌هایشان از داخل کشور می‌باشد.


این دسته از هموطنان هنگام اقدام برای ادامه تحصیل با هزینه شخصی در برآورد هزینه‌ها چنین تغییرات یکباره و شدید قیمت ارز را پیش بینی نکرده بودند و پس از موج اول گرانی دلار، ارز دانشجویی اختصاص داده شده تنها بخشی از نوسانات را بی اثر می‌نمود.


روندی که از حدود یکسال پیش آغاز گردید همراه با تمامی مصائبش در گرفتن ارز، اکنون وارد وضعیتی شده است که نرخ رینگت از حدود 400 تومان به بیش از 1000 تومان صعود کرده است و این یعنی فاجعه برای یک دانشجو. از سوی دیگر اظهارات مسئولین مربوطه و برخوردهای غیرشفاف بانکها در مواجه با خانواده دانشجویان و روایتهای مختلف، آیندهای نامعلوم و نگران‌کننده برای دانشجویان و خانواده‌هایشان رقم زده است به‌طوری که امکان ادامه تحصیل و زندگی را سخت و تقریبا ناممکن ساخته است و نیمه‌کاره رهاکردن تحصیل نیز خسارتی بزرگتر و غیرقابل جبران خواهد بود.


دانشجويان در اين نامه ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تداوم این وضعیت ازنمایندگان و مسئولین ذیربط خواسته‌اند تا با تصمیمی روشن به ابهامات موجود پایان داده و امکان پرداخت ارز دانشجویی را طبق روال قبل فراهم نمایند تا از بروز مسائل ومشکلات و خسارتهای بیشتر جلوگیری گردد.

کلمات کلیدی: ارز دانشجویی، مشکلات افزایش نرخ ارز، نگراني دانشجويان ايراني مالزي، ادامه تحصیل در مالزی، مشکلات جدید تحصیل در مالزی، مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور

آمار بازدید: 425 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image