ارتباط مستقیم با 30659 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اتمام مرحله اول بازنگری سرفصل‌های 5 رشته‌ در دانشگاه علامه (16 مهر 91)

اتمام مرحله اول بازنگری سرفصل‌های 5 رشته‌ در دانشگاه علامه (16 مهر 91)

مرحله اول بازنگری سرفصل‌ها، منابع و محتوای متون درسی دانشگاهی در رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی مرحله اول در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در اجرای مأموریت محوله از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه علامه طباطبایی مبنی بر بازنگری سرفصل ها، منابع و محتوای متون درسی دانشگاهی در رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی مرحله اول این طرح را به پایان ساند.
این طرح در راستای سیاستهای نظام آموزش عالی کشور مبنی بر تولید و گسترش علم و فرهنگ سازی صحیح اسلامی در دست یابی به توسعه پایدار و در جهت روزآمد، غنی سازی، کارآمدی و ارزش مداری برنامه های درسی علوم انسانی به اجرا درآمد.

بنابراین دانشگاه علامه طباطبایی با تشکیل 22 کار گروه تخصصی، برگزاری 183 جلسه نقد و بررسی و نظرخواهی از بیش از 800 عضو هیأت علمی و صاحب نظر از سراسر کشور تجمیع و بازنگری در سرفصل ها و منابع رشته ها در مقطع کارشناسی در رشته های علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی مورد نظر قرارداد و در مقطع کارشناسی تجمیع رشته ها مورد نظر قرار گرفت.

در حوزه‌ی علوم اجتماعی، با تجمیع گرایش های موجود 3 رشته کلان با عنوان های جامعه شناسی، ارتباطات اجتماعی و مددکاری اجتماعی تشکیل شد.

در حوزه‌ علوم تربیتی با تجمیع 9 گرایش و تبدیل به یک رشته به عنوان علوم تربیتی، در حوزه ی روان‌شناسی با تجمیع 6 رشته تحت عنوان روانشناسی و در حوزه‌ی اقتصادی با تجمیع 6 گرایش به یک رشته کلان با عنوان اقتصاد این امر محقق شد.

همچنین در روند بازنگری سرفصل دروس علوم انسانی که در دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد محورهایی از جمله روزآوری سرفصل‌ها و منابع ، ارتقای توانمندی‌های شناختی دانشجو، ارتقای توانمندی های شناختی و مهارتی دانشجو، اخلاقیات و اصول حرفه ای ارزش های دینی و مذهبی، ارزش های ایرانی واسلامی، کاربردی تر کردن سرفصل ها و همخوانی با سرفصل های به روز جهانی مورد توجه قرار گرفت.

کلمات کلیدی: دانشگاه علامه، بازنگری سرفصلها در دانشگاه علامه، بازنگری سرفصلهای رشته علوم اجتماعی، بازنگری سرفصلهای رشته علوم تربیتی، بازنگری سرفصلهای رشته اقتصاد، رشته تحصیلی حقوق، بازنگری دروس رشته علوم سیاسی

آمار بازدید: 397 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image