ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تحلیل نتایج آزمون های پزشکی و وضعیت نگران کننده آموزش دندانپزشکی (12 مهر 91)

تحلیل نتایج آزمون های پزشکی و وضعیت نگران کننده آموزش دندانپزشکی (12 مهر 91)

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به نتایج آزمون های پیش کارورزی و جامع علوم پایه گفت: ارفاق هایی به دانشجویان در این آزمون صورت گرفته اما با این حال نیاز است که نحوه آموزش و این آزمونها در دانشگاهها مورد بازنگری قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار مهر،‌ دکتر جبرائیل نسل سراجی در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی افزود: اگر وزارت بهداشت ارفاقی به نتایج آزمون های پیش کارورزی و جامع علوم پایه نمی کرد بسیاری از دانشجویان قبول نمی شدند.

وی اضافه کرد: در آزمون پیش کارورزی امسال ابتدا 76 درصد قبولی داشتیم که پس از ارفاق این میزان به 93 درصد رسید؛ البته ارفاق به معنای در تراز قرار گرفتن دانشجویان در پاسخگویی به سئوالات بسیار دشوار است، نه اینکه به طور ناگهانی چند نمره به همه اضافه شود.

نسل سراجی اظهار داشت: در آزمون جامع علوم پایه پزشکی قبل از ارفاق 55 درصد قبولی داشتیم و بعد از آن میزان قبولی به 89.2 درصد تغییر کرد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان قبولی در رشته داروسازی و آزمون جامع علوم پایه این رشته است که بدون ارفاق 90 درصد قبولی داشتند و پس از ارفاق این میزان به 93.5 درصد رسید. وضعیت آموزش داروسازی نسبت به پزشکی و دندانپزشکی بسیار بهتر است و در این میان وضعیت آموزش دندانپزشکی نگران کننده است و بیشتر دانشجویان انتقالی از خارج کشور بیشترین مشکل را دارند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اضافه کرد: ما سئوالات این آزمون ها را تحلیل کردیم و از نظر دانشجویان تنها 8 درصد سئوالات آسان و 28.5 درصد متوسط ،‌31 درصد دشوار و مابقی بسیار دشوار بودند و این نشان می دهد که آموزش باید بازنگری شود چرا که اگر دانشجویان بخش خیلی دشوار را جواب ندهند باید قبول شوند اما اکنون اینطور نیست و با ارفاق قبولی دارند.

وی با گلایه از وضعیتی که موجب می شود تا دانشجویان درباره نمره های خود اعتراض بی مورد دارند، ‌گفت: وضعیت آموزش دندانپزشکی خوب نیست و درصد زیادی مردودی دارد و همین باعث می شود وقتی ارفاق می گیرند تازه دانشجویان افتاده تجمع می کنند و شعار می دهند.

نسل سراجی با انتقاد از وضعیت قبولی در برخی از پردیس های بین الملل و دانشجویان انتقالی از خارج از کشور گفت: بیشترین میزان مردودی مربوط به دانشجویان برخی از پردیس های بین الملل و دانشجویان انتقالی دندانپزشکی از خارج کشور است و باید آموزش در این بخش ها تقویت شود.

کلمات کلیدی: تحلیل نتایج آزمون های پزشکی، نتایج آزمون های پزشکی، آزمون پزشکی، آموزش دندانپزشکی، وضعیت آموزش دندانپزشکی، مرکز سنجش آموزش پزشکی

آمار بازدید: 853 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
بهار شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

آخه چی تودانشگاه های علوم پزشکی درسته؟! اون از استادا.این ازنحوه امتحان استاندارد سوالاهم که فاجعست....