ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی نرخ جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در محیط کار (12 مهر 91)

نرخ جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در محیط کار (12 مهر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ایجاد 200 مرکز جدید این دانشگاه گفت: نرخ جذب محیط کار فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی به 65 درصد رسیده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ عبدالرسول پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه با تاکید بر اینکه مهمترین بخش سرمایه باید نیروی انسانی باشد، گفت: امسال بیستمین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است. انتظاری که از این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه‌های علمی کاربردی سایر کشورها می‌رود، طی سال‌های گذشته برآورده نشده است.

به گفته وی، نقاط ضعف و قوتی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که سبب عقب ماندن این دانشگاه از فعالیت اصلی خود شده است که بر همین اساس طی دو سال گذشته نقاط ضعف و قوت شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نخستین نقطه ضعف این دانشگاه در دوره‌های قبل را نظری بودن آموزش‌های آن اعلام کرد و گفت: در دوره گذشته رشد دانشگاه به دوره‌های کاردانی و گاهی نیز کارشناسی بسنده می‌شد اما در حال حاضر این دانشگاه مستقل از نظام نظری فعالیت می‌کند.

به گفته وی، نظام جامع مهارت و فناوری تدوین شده است و تمام شاخص‌های گسترش، برنامه‌ریزی، آئین‌نامه بر جذب مدرسان آن مختص خودش است.

پورعباس با اشاره به ایجاد 200 مرکز جدید علمی کاربردی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: طی 2 سال‌ گذشته سه میلیون متر مربع به فضای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه شده است.

وی 40 درصد آموزش‌های این دانشگاه را دانش پایه و 60 درصد را بر اساس محیط کار برشمرد و گفت: از 66 واحد مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی 22 واحد که مختص پروژه‌هایی است که مسائل محوری محیط کار را برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حال حاضر زبان دانشگاه را صنعت و زبان صنعت را دانشگاه نمی‌فهمد، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی حد وسط بین صنعت و دانشگاه است.

پورعباس نرخ جذب محیط کار فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی را 65 درصد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مدرک گرایی در کشور در حال از بین رفتن است. نظام صلاحیت حرفه‌ای در حال ابلاغ است یعنی از این پس صلاحیت حرفه‌ای ملاک استخدام و ارتقا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتهای سال 91 دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هزار شغل رشته را طراحی می‌کند. این آمار در سال 92 به دو هزار شغل رشته خواهد رسید.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در انتهای برنامه پنجساله توسعه 50 درصد دانشجویان باید در محیط علمی کاربردی تحصیل کنند. این آمار در انتهای سند چشم انداز باید به 70 درصد برسد.

کلمات کلیدی: دانشگاه جامع علمی کاربردی، علمی کاربردی، نرخ جذب فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی، استخدام فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی، وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی

آمار بازدید: 862 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image