ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نشاط سیاسی کشمکش نیست/ دوره تحصیل با جزوه گذشته

نشاط سیاسی کشمکش نیست/ دوره تحصیل با جزوه گذشته

آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علامه طباطبایی با حضور رئیس، معاونین و اساتید این دانشگاه در محل پردیس دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان ورودی برای ورود به جمع خانواده بزرگ دانشگاه علامه گفت: دانشگاه علامه قطب علوم انسانی و علوم اجتماعی کشور است.درست است که ما چند سالی دستخوش برخی بحران‌ها بودیم اما در شرایط سخت هم اساتید و دانشجویان این دانشگاه توانستند وجهه رفیع علمی و فرهنگی این دانشگاه را حفظ کنند به طوری که دانشگاه علامه در تولید علمی جهان اسلام رتبه دوم را کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علامه سهم بزرگی در سازندگی کشور داشته افزود: بسیاری از اساتید شما، اساتید برتر و تراز یک در تولیدات علمی هستند. بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه مناصب کلیدی کشور را به عهده دارند و بسیاری ازهم کلاسی‌های شما دانشجویان نمونه کشوری هستند.

سلیمی درادامه ابرازامیدواری کرد دانشگاه علامه طباطبایی با کمک دانشجویان جدید الورود در تولید علمی جهان اسلام رتبه یک را کسب کند.

وی ضمن طرح این نکته که دانشجویان جدید الورود امسال نسبت به سال گذشته رتبه بالاتری دارند افزود: در بعضی از دوره‌ها رتبه ورودی‌های امسال دو برابر بالاتر از ورودی‌های سال‌های گذشته است. من از این وقایع این نتیجه را می‌گیرم که سیاست‌های جدید دانشگاه و فضای فرهنگی و اجتماعی جدید جواب داده که رتبه‌های برتر تمایل به حضور در دانشگاه ما را پیدا کردند ضمن اینکه دانشجویان جدید در فضای جدید می‌توانند فضای جدیدی برای موفقیت‌های علمی باز کنند.

سلیمی خطاب به دانشجویان گفت: اعضای هیئت رئیسه، مدیران و استادان دانشگاه به شما خیلی امیدوارند. نام دانشگاه شما مزین به نام علامه طباطبایی است. فیلسوفی که با بهره گیری از اندیشه‌های مختلف اقصی نقاط دنیا و آمیختگی آن با عصاره تفکر اسلامی نوآوری جدیدی در تاریخ تفکر جهانی ایجاد کرد. ما علامه طباطبایی را الگویی برای نوآوری علمی و ساختن الگوی بومی می‌دانیم که می‌تواند مشکلات کشور ما را حل کند.

وی همچنین افزود: هر وقت به عنوان نماینده شما و اساتید در جمع مسئولین حاضرمی‌شوم آنها از من توقع دارند که شما با بارور کردن اندیشه‌هایتان به مشکلات کشور رسیدگی کنید و من امیدوارم با شور و نشاط شما این نیازی که نسبت به دانشگاه مطرح شده را برآورده کنید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه سخنانش اظهار کرد: دوره تحصیل با جزوه گذشته؛ جزوه بنیاد درس نیست مخصوصا در دانشگاه علوم انسانی و علوم اجتماعی ما با روش پرورش فکر و اندیشه خلاق سر و کار داریم. البته ضعف‌هایی هم وجود دارد که به شما قول می‌دهیم تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار بگیریم. مثلا وضعیت خوابگاه‌های ما مطلوب نیستند اما علامه تنها دانشگاهی است که در تهران مستقر است و به تمام متقاضیان خوابگاهی امکانات ارائه می‌دهد. ما از شما انتظار خلاقیت و پرورش اندیشه داریم. ما از شما انتظار داریم ما را در کسب رتبه اول جهان اسلام یاری کنید. امیدوارم با قدم گذاشتن در راه علامه طباطبایی به تولید فرهنگ، نشاط، مطالعه، نوآوری و اخلاق اسلامی کمک کنید.

سلیمی آرامش، نشاط و آزادی را سه شعار اصلی دانشگاه دانست و افزود: همه جا خطوط قرمزی هست، ارزش‌های اسلامی، اصول نظام و فرمایشات رهبری و آبروی دیگران برای ما خط قرمز است. اگر اینها را مدنظر داشته باشید در موارد دیگر خیالتان راحت باشد. بروید و به تحصیلتان ادامه دهید.

وی در توضیح سه شعار دانشگاه علامه ادامه داد: با فریاد کشیدن و کشمکش مخالف هستیم. از شما خواهش می‌کنیم آرامش دانشگاه را حفظ کنید البته ما نیاز به نشاط سیاسی هم داریم اما نشاط کشمکش نیست. هستند کسانی که در تمام دانشگاه می‌خواهند جنجال ایجاد کنند اما ان‌شاءالله به کمک شما دانشجویان ما آرامش دانشگاه خود را حفظ می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علامه ضمن بیان اینکه استاد و دانشجوی بدون نشاط و در برزخ و افسردگی امکان پیشرفت ندارد، اظهار کرد: البته نشاط نیازمند رعایت اصول قانونی و موازین اخلاقی است. اگر این موازین رعایت بشود دوران تحصیل شما پرخاطره خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آزادی در دانشگاه برای خلاقیت و تفکر نیاز است، گفت: در فضای خفقان فکری و فضایی که هرکس احساس خطر کند، هیچ اندیشه‌ای بارور نخواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا ذکیانی معاون فرهنگی دانشگاه علامه ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس دفاع جانانه کسانی بود که با دست خالی اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان جدا شود و این الگوی ما برای سال تحصیلی جدید است چون ما میراث دار این نسل هستیم. اگر رزمندگان با دست خالی با استکبار مقابله کردند ما چرا نتوانیم.

وی همچنین افزود: اکنون زمان ایثار علمی است و ما هم می‌توانیم با استمداد از امام، روح شهدا وهمت عالی شما جوانان یک روز شاهد باشیم که نه تنها در عرصه هسته‌ای و نظامی بلکه در مباحث علوم انسانی به پیشرفت‌های عالی و ممتازی در سطح جهان دست یافته‌ایم.

ذکیانی در مورد رویکرد اعتدال به مسائل فرهنگی بیان کرد: اعتدال ترکیب بین حق و باطل نیست. اگر اینگونه بود این همه روایات و احادیث ما را به رعایت اعتدال سفارش نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه فضای افراط و تفریط به وسیله یک اقلیت ایجاد می‌شود، اظهار کرد: اعتدال در مقابل افراط و تفریط است. در این فضا اکثریت افراد استعدادشان نهفته می‌ماند چون وارد فعالیت نمی‌شوند اما در اعتدال همه حرف می‌زنند. کشور ما از افراط و تفریط راست و چپ خسته شده ممکلت ما نیاز به آرامش دارد. اکثر افراد بتوانند حرف بزنند، حرفشان نقد بشود. خرد جمعی اجازه طرح حرفهای بدون اعتدال را نمی‌دهد. میانه روی و حفظ اعتدال بسیار دشوار است اما افراط و تفریط بسیار ساده است.

وی با اشاره به اینکه اعتدال در مباحث فرهنگی و هنری هم رعایت می‌شود ادامه داد: ‌اگر بناست کانون موسیقی راه بیفتد نباید فضا به سمت افراط و رنجیده شدن افراد خاصی پیش برود. من از کسانی که به خانواده علامه پیوسته‌اند خواهش می‌کنم حرف‌های خود را در قالب استدلال و گفتگو در میزگرد مطرح کنند تا فضا را از افراطیون بگیریم و در این فضا با عقلانیت زندگی کنیم.

این عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه افراط و تفریط را ظلمی دانست که از سوی اقلیت بر اکثریت روا داشته می‌شود و افزود: اگر ما فضای دانشگاه خود را گفتگو محور کنیم می‌توانیم این روند را به صورت الگو به بقیه ارکان جامعه سرایت دهیم.

ذکیانی در خاتمه ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه گفت: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه علامه توسط چندین گروه انجام می‌شود که یکی از آنها انجمن‌های علمی هستند. همه گروه‌های علمی یک انجمن دارند که انتخابات آنها مهرماه هر سال برگزار می‌شود. کانون‌های فرهنگی مثل کانون فیلم و عکس، گروه دوم و دیگری تشکل‌های سیاسی مثل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و انجمن فرهنگ و سیاست هستند و در نهایت نشریات دانشجویی که دانشجویان می‌توانند خودشان درخواست بدهند و با رعایت موازین نشریه چاپ کنند یا در نشریات موجود مطالب خود را ارائه دهند.

رضامراد صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه علامه نیز ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود، برنامه دانشگاه در تمام حوزه‌های آموزشی، رفاهی، صنفی و فرهنگی را منظم دانست و گفت: خواهش می‌کنم از ریل برنامه دانشگاه خارج نشوید چون اگر خارج شدید امکان برگشتن شما غیر ممکن است. ما خواهش می‌کنیم برنامه‌های خود را از دوستانتان و دانشگاه جدا نکنید تا به سلامت فارغ التحصیل شود. اگر دانشجویی از برنامه منظم دانشگاه خارج شود وارد کمیسیون موارد خاص می‌شود که امیدواریم این اتفاق برای شما نیفتد. سقف سنوات مجاز هر دانشجو هشت ترم است پس سعی کنید برنامه خود را در همین هشت ترم برنامه ریزی کنید.

وی همچنین افزود: سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که تمام مقاطع تحصیلی خود را در همین دانشگاه و با استفاده از سهمیه استعداد درخشان سپری کنید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مظهر عقلانیت است، ادامه داد: هیچ کار غیر عقلانی در دانشگاه برتابیده نمی‌شود. خیلی سخت است که این را بگویم اما احتمال دارد که کمتر از یک درصد شما طی سالهای تحصیلی خود به کمیته انضباطی بروید و شما خوب می‌دانید افرادی که به کمیته انضباطی می‌روند قبل از اینکه از سوی قانون مورد اتهام باشند از سوی جمع این دانشگاه مورد اتهام هستند.

صحرایی با بیان اینکه دانشگاه علامه در سال گذشته فعال ترین دانشگاه فرهنگی کشور بود، افزود: ما برای هر لحظه شما برنامه فرهنگی داریم، استخر و سالن‌های ورزشی از دیگر امکانات رفاهی این دانشگاه هستند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه به صورت شبانه روزی در خدمت شماست.

صحرایی در خصوص ارائه خوابگاه به دانشجویان متقاضی گفت: ما امسال بر خلاف گفته خود به همه دانشجویان خوابگاه دادیم. 20 درصد ظرفیت خوابگاه‌ها را کاهش دادیم و دو ساختمان جدید اضافه کردیم اما کمی عقب هستیم و شما عزیزان باید تا هفته آینده صبر کنید تا مشکل خوابگاه‌ها برطرف شود. من خودم هفته بعد به خوابگاه‌ها سر می‌زنم و مسائل باقی مانده را رسیدگی می‌کنم.

آمار بازدید: 335 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image