ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اعتراض دانش‌آموزان آمریکایی به سانسور کتاب درسی تاریخ

اعتراض دانش‌آموزان آمریکایی به سانسور کتاب درسی تاریخ

صدها دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه «جفرسون کانتیِ» ایالت «کلرادو» در اعتراض به سانسور مطالبِ کتاب‌ درسی تاریخ به خیابان‌ها ریختند.


به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صدها دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه جفرسون کانتی ایالت کلرادو در اعتراض به طرح اصلاح مطالب کتاب درسی تاریخ مقطع دبیرستان به خیابان‌ها ریختند. آنها می‌گویند: دولت قصد دارد با سانسور تاریخ آمریکا اعتراضات مردمی را که در تاریخ این کشور رخ داده، کم اهمیت جلوه دهد.

به این نگرش صدها دانش‌آموز دبیرستانی در حالی که شعار می‌دادند «این تاریخ ماست، آن را تجاری نکنید» به خیابان‌ها ریختند. آنها به تصمیم کمیته اصلاحات دروس که خواستار انتشار مطالب مثبت درباره تاریخ آمریکا و اجتناب از بیان ناهنجاری‌های اجتماعی، جدل‌های اجتماعی و قانون‌گریزی شده است، اعتراض کردند. روز پنجشنبه که چهارمین روز این اعتراضات بود، بیش از 1000 نفر در آن شرکت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینایدر، جفرسون کانتی دومین منطقه مدرسه‌خیز در ایالت کلرادواست که حدود 85 هزار دانش‌آموز دارد. معترضان می‌گویند که دولت قصد دارد حقایق تاریخی این کشور را از آنها پنهان کند.

یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: دولت تصور می‌کند چون ما نوجوان و کم سن و سال هستیم چیزی نمی‌فهمیم. اما وقتی به خانه می‌رویم حقایق را می‌بینیم. اگر آنها به ما از ناهنجاری‌های اجتماعی چیزی نگویند ما خودمان از آنها باخبر می‌شویم.

آمار بازدید: 340 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image