ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد نباید در تدریس وصیت نامه امام تحریف شود

نباید در تدریس وصیت نامه امام تحریف شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه نکاتی پیرامون جایگاه فرهنگ در وصیتنامه امام خمینی تصریح کرد: حرکتی که دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با حوزه فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده این است که تلاش دارد که بر مبنای نگاه و حرکت امام(ره) برنامه های فرهنگی خود را تدوین کند.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر طه هاشمی در اجلاسیه مدرسان درس وصیت نامه امام (ره) ضمن ارائه نکاتی پیرامون جایگاه فرهنگ در وصیت‌نامه امام خمینی(ره)، تصریح کرد: حرکتی که دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با حوزه فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده این است که تلاش دارد که بر مبنای نگاه و حرکت امام(ره) برنامه های فرهنگی خود را تدوین کند.

وی در اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده در وصیت نامه امام، اظهار کرد: تولد، زندگی و ادامه زندگی در جهان پس از مرگ بر اساس آموزه های دینی و غیر دینی،موضوعی است که توجه بشر را در مقاطع مختلف به خود جلب کرده است که با توجه به توانمندی های ذهنی و فکری بشر نوع برخوردها نیز با آن متفاوت بوده است و امام هم در وصیت نامه خود از همین منظر به انسان نگاه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند به ما نشان داد هدف غایی و نهایی از خلقت، تربیت انسان کامل است، گفت: این سوال همیشه در ذهن بشر وجود داشته بوده که آیا غیر از افراد معصوم کسی هم می تواند به این مقام برسد که خلقت امام(ره) این موضوع را تایید کرد.

هاشمی با بیان اینکه از منظر امام نهایتا هدف خلقت انسان رفتن به سمت انسان کامل شدن است، گفت: امام (ره) زندگی پس از مرگ را به عنوان آغاز یک تحول و تکامل می بیند و در وصیت نامه الهی سیاسی خود نیز به این نکات توجه کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص موضوع فرهنگ در وصیت نامه امام (ره) خاطر نشان کرد: اگر یک نگاه اجمالی به مجموعه وصیت نامه امام داشته باشیم می بینیم که موضوعات فرهنگی که ناظر به حوزه فعالیت های ما در دانشگاه است به چهار بخش در این وصیت نامه عظیم تقسیم می شود؛ سبک زندگی و هویت یابی ایرانی مسلمان، تاثیر نظام آموزشی و دانشگاها در خلق فرهنگ ایرانی و اسلامی، خطر تحجر و التقاط در مجامع علمی دانشگاهی و اصالت و فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم مظاهر فرهنگی بیگانه و غیر بومی.

وی با تاکید بر اینکه امام در ارتباط با بحث سبک زندگی نظر ویژه ای دارند، تصریح کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با سبک زندگی از آغاز فعالیت مدیریت دکتر میرزاده سلسله همایش هایی را در ارتباط با سبک زندگی برگزار کردیم.

هاشمی در خصوص الگوسازی جوانان از سبک زندگی ائمه عنوان کرد: وقتی به جوانان می گوئیم سبک زندگی ائمه را الگوی خود قرار دهید نوعا در ظرف زمانی امروز و مسائل و موضوعاتی که بشر امروز به آن مبتلا است صحبت نمی کنیم.

وی در ادامه افزود: بسیاری از رفتارهای آن زمان در حال حاضر منسوخ شده اما در عین حال با الهام از آن شیوه رفتاری و سبک زندگی و تطابق زوایای زندگی ائمه و موضوعات بشر امروز قطعا ما می توانیم الگوی مناسب زندگی اسلامی را به جامعه عرضه کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه رفتار امام در این خصوص رفتاری کاملا اسلامی و در عین حال مدرن بود، گفت: امام جمهوری اسلامی را با یک نگاه کاملا مدرن به حوزه حکومت و ساختاری سیاسی اما در عین حال با عقلانیت دینی تاسیس می کند و این بزرگترین هنر امام است.

هاشمی در خصوص وصیت نامه امام خاطر نشان کرد: بدون تردید نباید هیچ تحریفی در وصیت نامه امام صورت گیرد. امام در ظرف زمان حرکت می کرد و لذا بحث زمان و مکان را وقتی در بحث اجتهاد مطرح می نمود در واقع جاری بودن اسلام را در زمان با این حرکت نشان می داد.

وی در خطاب به مدرسان وصیت نامه امام عنوان کرد: نباید در تدریس وصیت نامه امام سر سوزنی تحریف انجام دهید اما حرکت رو به جلو و دستاوردهایی که نظام جمهوری اسلامی داشته را برای جوانان بازگو کنید چرا که جوانان ما تحت تاثیر القائات غلط هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید طوری وصیت نامه امام را تدریس کنیم که راه امام به عنوان یک مشعل فروزان باقی بماند.

دکتر هاشمی در ادامه در ارتباط با ساختار تربیتی و نظام آموزشی که زیر بنای نظام فرهنگی است، گفت: امام بی نهایت روی بحث همگرایی حوزه و دانشگاه تاکید می کردند و می خواستند حوزه و دانشگاه همدیگر را به رسمیت بشناسند.

وی با تاکید بر اینکه ما به همان اندازه که در دانشگاه به علمای علوم اجتماعی نیاز داریم به دانشمندان علوم انسانی نیز نیاز داریم، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که در راسش آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیت طراز اول نظام و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شخصیت بارز، فهیم و عالم قرار دارند که هر دو با نگاه دقیق به مسائل حوزه و دانشگاه این مسائل را پی می گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر میرزاده علاوه بر اینکه یک دانشمند پلیمر طراز اول در سطح ایران و دنیا هستند موضوع فرهنگ را به خوبی می شناسد، عنوان کرد: دکتر میرزاده بسیار به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه دارند و بودجه دانشگاه در ارتباط با مسائل فرهنگی بعد از حضور ایشان 10 برابر شد و سطح فرهنگی را با توجه به وضعیت نحیفی که بخش های فرهنگی ما دارند ارتقا داد.

هاشمی با بیان اینکه خطری که در حوزه علوم دینی وجود دارد این است که جوانی که بتواند مسائل خود را از ماهواره بدست آورد به حرف ما گوش نخواهد داد، گفت: وظیفه ما این است که بتوانیم مطابق با نیاز امروز او مسائل فرهنگی را برنامه ریزی کنیم. لذا ما اساس برنامه فرهنگی را در دانشگاه آزاد بر اساس نیاز مخاطب دیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تدریس وصیت نامه امام (ره) برنامه های فرهنگی، منبر، سخنرانی و هدایت بهانه است که مردم پای اسلام بمانند، تصریح کرد: اگر در این رابطه درست رفتار نکنیم و درست برنامه ریزی نکنیم اسلام از دست خواهد رفت.

هاشمی افزود: اگر اراده درست، برنامه ریزی درست، شناخت درست، و نیازسنجی درست وجود داشته باشد ما هم می توانیم راه امام را در ادامه پیش ببریم.

آمار بازدید: 290 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image