ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار فانی: مجوز استخدام نداشته باشیم، نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم

فانی: مجوز استخدام نداشته باشیم، نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم

وزیر آموزش و پرورش از عزل مدیران مدارسی که برخوردهای نادرست با اولیا داشته‌اند خبر داد.


به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه از حدود هشت ماه پیش موضوع بازگشایی مدارس برای مهر 93 را کلید زده‌ایم، گفت: هم‌اکنون آمادگی کامل برای پذیرش 12/5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه را داریم.

توزیع 130 میلیون جلد کتاب از پانزدهم شهریور

وی افزود: بیش از 130 میلیون جلد کتاب چاپ و از پانزدهم شهریور ماه در سراسر کشور توزیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش با آمادگی کامل سال تحصیلی 93 94 را آغاز می‌کند و این در حالی است که سند بنیادین نظام آموزشی کشور به عنوان سند بالا دستی برای ما مورد توجه و دارای 131 راهکار است، افزود: امسال 40 راهکار از این 131 راهکار را در قالب 99 برنامه مورد توجه قرار داده‌ایم و همزمان نقشه راه را برای اجرایی کردن کامل سند تدوین می‌کنیم و این اقدام گامی در تحقق استراتژی آموزشی و پرورش کشور است و در دولت یازدهم نیز موضوع ارتقای کیفیت آموزش و پرورش حائز اهمیت واقع شده؛ احساس می‌کنیم این 99 برنامه ذیل سند تحول گام بسیار مهم و موثری در کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش کشور باشد.

پرداخت 60 میلیارد تومان سرانه به مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی

فانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وجوه دریافتی مدارس از اولیاء، اظهار کرد: امسال 120 میلیارد تومان سرانه به تایید دولت و تصویب مجلس رسید و حداقل نیمی از این رقم یعنی 60 میلیارد تومان قبل از آغاز سال در اختیار مدارس برای هزینه‌های بازگشایی قرار می‌گیرد، این در حالی است که در سال 91 به مدارس ریالی پرداخت نشد.

افزایش 2 برابری کمک هزینه سرویس مدارس روستامرکزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه مدارس شبانه‌روزی نیز در سال 93 بیش از دو برابر سال 92 است، ضمن اینکه کمک هزینه سرویس مدارس روستامرکزی امسال بیش از دو برابر سال 92 بوده و این نشان دهنده این است که دولت نسبت به محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مناطق محروم عنایت خاصی دارد.

وی همچنین اظهار کرد: تا 24 مرداد امسال بیش از 50 درصد مدارس مورد بازدید قرار گرفته و البته این به این معنا نیست که اقدام قانونی در رابطه با دریافت‌ها صورت نگرفته ولی من به جرات ادعا می‌کنم که امسال آرامش اولیا در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقرر کردیم امسال ثبت‌نام و مراجعه اولیا به مدارس در رابطه با مقاطع اول ابتدایی و اول متوسطه یک و اول متوسطه دو باشد و مدیران در رابطه با سایر مقاطع به صورت اتوماتیک موظف به ثبت‌نام هستند مگر اینکه دانش‌آموز بخواهد مدرسه‌اش را عوض کند.

عزل میران دارای برخورد نامناسب

فانی تاکید کرد:‌ در راستای بازدیدهایی که از مدارس انجام شده، اگر نقطه ضعفی در کار وجود داشته تذکر داده شده و در مواردی هم، مدیر مدرسه به دلیل برخوردهای ناثواب با اولیا عزل شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره استخدام مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر همکار فرهنگی دارد در حالی که ما 12.5 میلیون نفر دانش آموز داریم که یک میلیون از آن‌ها در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی موجود در حال حاضر بیش از نیاز واقعی آموزش و پرورش است که البته نیروهای انسانی به خوبی توزیع نشده‌اند گفت: این توزیع نامناسب هزینه‌های زیادی به دولت و آموزش و پرورش تحمیل کرده است و به خاطر همین یکی از سیاستهای وزارتخانه در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی است.

اگر مجوز استخدام نداشته باشیم، نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم

فانی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر مجوز استخدام نداشته باشیم به طور بدیهی نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم خاطرنشان کرد: مجوز استخدام تابع شاخص‌هایی است که معاونت رییس جمهور در توسعه انسانی مطرح می‌کند و به تصویب مجلس هم رسیده اگر آزمون برگزار کنیم و نتوانیم استخدام داشته باشیم، این کار ناصوابی است.

وی در ادامه درباره نوع تعامل آموزش و پرورش با شهرداری گفت: تفاهم‌نامه ای بین آموزش و پرورش و شهرداری در حال آماده شدن است که تا چند روز دیگر به امضا می‌رسد. یقینا آموزش و پرورش از مساعدتهای شهرداری به خصوص در تهران استفاده کرده و تجهیز حیاط مدارس با وسایل بازی از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش نه تنها با شهرداری تهران بلکه با وزارت صنعت و معدن،‌ وزارت کشور، سازمان محیط زیست، معاونت حقوقی رییس جمهور و سازمان مناطق آزاد تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده که به موجب آن می‌تواند از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

مشکل درمان دانش‌آموزان شین‌آباد حل شده

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره حل مشکل درمان دانش آموزان شین‌آباد نیز گفت: مشکل درمان دانش‌آموزان شین‌آباد حل شده است و آن‌ها مشکلی هم برای درمان و هم برای تحصیل‌شان ندارند؛ ضمن اینکه جابجایی و اسکان‌شان به تهران برای درمان انجام شده است و وقتی که در تهران هستند معلم در اختیارشان می‌گذاریم تا از تحصیل عقب نمانند.

درباره بحث استیضاح چیزی به من ابلاغ نشده

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بحث استیضاح خود اظهار کرد: مجلس شوای اسلامی اختیارات قانونی دارد و می‌تواند هر اقدامی که در قالب قانون است، انجام دهد. در این مورد چیزی به خود من ابلاغ نشده و من حضورم را در آموزش و پرورش به عنوان یک خدمتگزار غنیمت می‌دانم و امیدوارم بتوانم برای نظام تعلیم و تربیت موثر و مفید باشم.

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image