ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه در درون زندگی مردم احساس شود

دانشگاه در درون زندگی مردم احساس شود

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جدید با سیاست‌های وزارت علوم و همکاری روسای دانشگاه‌ها امیدی که با آمدن دولت تدبیر و امید در کشور به وجود آمده از بین نرود و دانشگاه در درون زندگی مردم احساس شود.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکترعبدالحسین فریدون مشاور وزیرعلوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با سخنرانی در جلسه هیات رییسه دانشگاه شریف که به منظور قدردانی از زحمات دکتر روستا آزاد و معارفه دکتر فتوحی فیروزآبادی برگزار شد، افزود: باعث افتخار است که به عنوان نماینده وزیر علوم در یکی از دانشگاه‌های مهم کشور حضور دارم و از زحمات دکتر روستا آزاد که سال‌ها در این دانشگاه زحمت کشیده‌اند قدردانی کنم و از دکتر فتوحی به عنوان یکی از فرهیختگان بزرگ کشور که مسئولیت سرپرستی دانشگاه شریف را برعهده داشتند تشکر کنم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با بیان اینکه مدیران دانشگاهی همیشه در حل مشکلات در صف اول بودند، گفت: مدیریت دانشگاه یک مدیریت فردی نیست و یک تیم فعالیت می‌کند. هرچه این جمع هم‌فکرتر و همدل‌تر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. درخواست دارم که این روند کماکان ادامه پیدا کند، چراکه افرادی می‌روند و افرادی دیگر جایگزین آنها می‌شوند و آنچه که مهم است، کسب افتخار برای دانشگاه است.

فریدون با اشاره به اینکه دانشگاه شریف یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور است، گفت: ارتقای رتبه این دانشگاه از افتخارات کشور است و این افتخار مجموعه زحمات اساتید این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه این پتانسیل در تمام دانشگاه‌ها نیز وجود دارد، اظهارکرد: انتظار می‌رود از پتانسیل بیش از 4 میلیون دانشجو و 60 هزار عضو هیات علمی در کشور بهتر استفاده شود و مدیریت نقش اساسی در استفاده از این پتانسیل‌ها دارد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم افزود: مدیریتی که منسجم باشد می‌تواند از تمام پتانسیل‌ها استفاده کند و افراد را به حاشیه نبرد و افراد درون حاشیه را به متن دانشگاه بیاورد و احساس مسئولیت را در آنها بالا ببرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانشگاه شریف بتواند از سیاست‌های وزارت علوم و دولت استفاده کند تا به اجرای سیاست‌های کلی نظام بینجامد، گفت: باید از افراد مختلف با صلاحیت گوناگون در دانشگاه‌ها استفاده شود. در انتخاب روسای دانشگاه‌ها، هیات ممیزه و سایر حوزه‌ها حضور این افراد باید پررنگ‌تر باشد تا کیفیت کار بالاتر رود.

فریدون با اشاره به اینکه دانشگاه شریف در ارتباط با کشورهای دیگر سرآمد بوده است، گفت: دانشگاه‌های دیگر می‌توانند از این دانشگاه الگو بگیرند. همچنین این دانشگاه در حل مسائل منطقه و بین‌المللی نیز موثر بوده است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با بیان اینکه توسعه کیفی دانشگاه‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است، گفت: توسعه کمی در سال‌های گذشته باعث شده تا کیفیت تحت تاثیر قرار بگیرد و دانشگاه‌های مهمی همچون دانشگاه شریف می‌توانند در این مساله تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به بحث اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگسازی در این زمینه، اظهار کرد: این مساله به عهده دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها در زمینه الگوسازی و ایجاد گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

فریدون با تاکید بر اینکه دانشگاه باید از سیاست‌بازی دوری کند، گفت: برخی مسائل سیاسی مانع رسیدن به اهداف اصلی دانشگاه می‌شود. البته دانشگاه باید سیاسی باشد؛ اما سیاسی بازی در دانشگاه مضر است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با اشاره به اینکه تجربه روسای قبلی می‌تواند به سرپرست دانشگاه کمک کند، گفت: امیدواریم در سال جدید با سیاست‌های وزارت علوم و همکاری روسای دانشگاه‌ها امیدی که در کشور به وجود آمده از بین نرود و دانشگاه در درون زندگی مردم احساس شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند، اظهار کرد: با تغییر در برنامه‌های درسی، باید به سمتی حرکت کنیم تا دانشجویان کارآفرین تحویل جامعه بدهیم. امیدوارم با درایت دکتر فتوحی و با استفاده از تجربیات دیگران، محیطی آرام و با نشاط در دانشگاه ایجاد شود و دکتر فتوحی از پس مشکلات به وجود آمده در دانشگاه به خوبی در بیایند.

آمار بازدید: 184 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image