ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور

فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طبق راهکارهایی که در سند تحول بنیادین است، اهم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور را بیان کرد.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا کفاش در جمع فرهنگیان اعزامی به مدارس خارج از کشور که در پردیس نسیبه فرهنگیان تهران برگزار شد، اهم فعالیتهای پرورشی و فرهنگی قابل اجرا در مدارس ایرانی خارج از کشور را مطرح کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: یکی از راهکارها ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احیای هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی در دانش آموزان و معلمان، تاکید بر آموزش، اجرای سرود ملی و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمام مدارس، است.

وی دو برنامه برگرفته از این راهکار را انس با اهل بیت (ع) با تاکید بر شناخت و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، پرداخت ویژه و مستمر به سرود جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم بیان کرد.

کفاش ادامه داد: راهکار 1-3 در سند تحول بنیادین توسعه فرهنگ اقامه نماز، اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها، توانمندسازی معلمان در راستای تقویت مهارت روخوانی در دوره ابتدایی، آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش معارف قرآنی در متوسطه دوم بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی اظهار کرد: راهکار چهارم سند تحول بنیادین افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه، برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های آسیب پذیر و آسیب زا برای همسوسازی اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سه برنامه برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش خانواده، خدمات مشاوره‌ای مستمر و برگزاری جلسات گروهی در منازل است.

وی به راهکار 6-1 سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ایجاد توسعه و غنی سازی واحد اطلاعات و منابع آموزش و پرورش در سطح مدرسه (از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات) از راهکارهای دیگر سند تحول بنیادین است.

کفاش 2 برنامه برگرفته از این راهکار را توسعه کتاب و کتابخوانی، بالابردن سطح سواد رسانه‌ای، استفاده بهینه از فضای مجازی و توسعه وبلاگ نویسی بیان کرد.

وی راهکار8-8 سند تحول بنیادین را بیان کرد و افزود: مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماریهای فراگیر، زلزله، رفع بی سوادی، حاکمیت قوانین و مقررات، حفظ و پاکیزگی محیط زیست، خدمت محرومین، حرکتهای خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای آماده سازی مربیان و دانش آموزان از راهکارهای 8-8 سند تحول است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش 2برنامه برگرفته از این راهکار را نیز طراحی آموزشهای کاربردی برای تقویت جامعه دانش آموزان و فعالیتهای فرهنگی و هنری با تاکید بر فعالیتهای گروهی بیان کرد.

وی به راهکار 13-2 سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه مانند شورای معلمان و شورای دانش آموزان با تفویض برخی اختیارات اداره و مدرسه به آنان و فراهم آوردن زمینه مشارکت بیشتر از فرایند تعلیم و تربیت مدرسه است که 2 برنامه برگرفته از این راهکار نیز فعال سازی شورای دانش آموزی و استفاده از ظرفیت تمامی همکاران در فعالیتهای پرورشی مطرح است.

آمار بازدید: 448 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image