ارتباط مستقیم با 30734 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آماده‌باش دولت کوبا به استادان بازنشسته

آماده‌باش دولت کوبا به استادان بازنشسته

دولت کوبا به دانشگاه‌های این کشور اجازه داد تا مجدداً استادان بازنشسته را به سر کار بازگردانند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت کوبا به‌ منظور پاسخگویی به کمبودهای دانشجویان به دانشگاه‌های این کشور اجازه داد تا استادان بازنشسته را مجدداً در همان سمتی که پیش از بازنشستگی در آن مشغول بودند به کار دعوت کنند.

بنابراین تصمیمِ شورای وزیران که در روزنامه رسمی منتشر شده، استادان بازنشسته اجازه می‌یابند تا دوباره به کلاس‌های درس بازگردند و ضمن دریافت حقوق معمول خود، حقوق بازنشستگی نیز دریافت خواهند کرد تا بدین ترتیب استادان دیگر را نیز به بازگشت ترغیب کنند.

دولت کوبا اعلام کرد: امروزه اطمینان از اینکه منابع انسانی و زیرساخت‌های لازم برای بهبود کیفیت آموزش عالی مورد نیاز است، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس‌نیوز، این تصمیمات در سایر سطوح آموزشی در کوبا نیز اجرا شده است. به‌ عنوان مثال در سال 2008 میلادی «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا معلمان بازنشسته را ملزم کرد تا به کار خود ادامه دهند ضمن اینکه به آن‌ها وعده داد این کار هیچ خللی در حقوق و سایر مزایای بازنشستگی آن‌ها ایجاد نکند.

اما درباره دانشگاه‌های کوبا، تصمیم دولت این است که منابع انسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهبود کیفیت آموزش عالی تأمین شود.

بنابر اعلام رسانه‌های رسمی کوبا در حال حاضر 67 مؤسسه دانشگاهی و 35 هزار استاد دانشگاه و محقق در این کشور مشغول به کار هستند.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image