ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی امضای تفاهمنامه همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر و معاونت دانشجویی وزارت بهداشت

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر و معاونت دانشجویی وزارت بهداشت

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درحاشیه اجلاس معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امضا شد.


به گزارش خبرنگار "دانشگاهی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تفاهمنامه که توسط معاون دانشجویی وزارت بهداشت و رییس سازمان جوانان هلال احمر امضا شد، به منظور افزایش مشارکت دانشگاهیان در ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه با استفاده از ظرفیت‌های وزارت بهداشت و گسترش فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در 5 ماده منعقد شد که عبارت است از:

ماده اول فعالیت‌ها شامل برنامه‌ریزی و آموزش دانشجویان با محوریت خدمات بشردوستانه امدادی، اجتماعی و فرهنگی، توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های مرتبط با هلال‌احمر و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، کمک به امر سلامت جامعه و دفاع از ارزش‌های انسانی در قالب برنامه‌های امدادی، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم ملی و بین‌المللی، مشارکت در امر ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان، توانمندسازی اعضای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، ایجاد زمینه‌های لازم برای تعاون و نیکوکاری جوانان است.

ماده دوم این تفاهم‌نامه شامل: حمایت مادی و معنوی از طرح‌های اجرایی و کمک‌های اولیه، فراهم نمودن زمینه مناسب جهت مشارکت کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، برگزاری مانورهای امدادی و آمادگی در سطح دانشگاه‌های سطح پوشش. تهیه ارسال کتب، نشریات و نرم‌افزاری منتشر شده توسط سازمان، تهیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اعطای مجوز فعالیت کانون‌های دانشجویی است.

ماده سوم این تفاهم‌نامه شامل: همکاری در مورد راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، تاسیس کانون دانشجویی هلال‌احمر، ایجاد زمینه و تمهید مقدمات لازم برای انجام تعهدات سازمان، اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای مرتبط با فعالیت کانون‌های دانشجویی، همکاری و حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های کانون دانشجویی هلال‌احمر، تامین مکان فیزیکی مستقل جهت کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، ملزم نمودن کلیه دانشجویان فارغ‌التحصیل به ارائه برگه تسویه‌حساب از کانون دانشجویی هلال‌احمر، عضویت دبیر کانون دانشجویی هلال‌احمر در شورای فرهنگی دانشگاه است.

در ماده چهار این تفاهم‌نامه ذکر شده است: به منظور هماهنگی، پیگیری و اجرای این تفاهم‌نامه از طرف سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت این مسوولیت را عهده‌دار خواهند بود. همچنین به منظور تحقق مفاداین تفاهم‌نامه در سطح دانشگاه‌های این کشور، کمیته‌های متشکل از معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، رییس شعبه هلال‌احمر شهرستان و دبیرکانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه، مسوولیت نظارت بر حسن اجرای موضوعات این تفاهم‌نامه را عهده‌دار خواهند بود.

ماده 5 این تفاهم‌نامه به مدت تفاهم‌نامه اشاره کرده است که طبق این ماده این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا به مدت 5 سال اعتبار دارد و در صورت موافقت طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 201 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image