ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی 600 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان امسال باسواد می‌شوند

600 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان امسال باسواد می‌شوند

رئیس سازمان سواد آموزی کشور گفت: امسال با اجرای طرح آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش آموزان 600 هزار نفراز جمعیت بیسواد کشور باسواد می شوند.



به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی باقرزاده درنشست روسای آموزش پرورش مناطق استان اظهارکرد: از این شمار جمعیت 300 هزار نفر در حال شناسایی اولیه هستند و مابقی نیز در فاز بعدی شناسایی می شوند.


رئیس سازمان سواد آموزی کشور تصریح کرد: باسواد کردن جوانان و نوجوانان 10 تا 20 سال از سیاستهای مهم وزارت آموزش و پرورش است که در این راستا 75هزار نفر در رده سنی 10 تا 20 سال زیر پوشش قرار می‌گیرند و مابقی نیز سال آینده زیر پوشش خدمات نهضت سواد آموزی قرار می گیرند.


وی افزود: براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی مقدمه تحول بنیادین ریشه کنی بیسوادی به خصوص در گروه سنی 10 تا 49 سال است که همزمان با مقدمه سازی، نقشه راه و زیرنظامها برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه باسوادی همه افراد در کشور فراهم می شود.


باقرزاده اضافه کرد: براساس سرشماری در گروه سنی 10 تا 49 سال سه میلیون و 456هزار نفر در کشور بیسواد وجود داشت که از این افراد یک میلیون و 112هزار نفر آنان هنوز بیسوادند که با طرحهای یاد شده زمینه باسوادی آنان در کشور فراهم می‌شود.


وی کل جمعیت بیسواد کشور را 9 میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت شش میلیون آنها بالای 50 سال سن دارند که باسوادی این افراد هم اکنون جز برنامه نیست و برای با سواد کردن مابقی این افراد برنامه ریزی می شود.


رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اضافه کرد: عدالت آموزشی به معنی فراهم کردن فرصت و کاهش نابرابری آموزشی برای آموزش همه آحاد جامعه است.


باقرزاده یادآور شد: امید به تحصیل، امید به زندگی و رفاه و اقتصاد سه شاخص اصلی توسعه انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: هم اکنون میانگین سالهای تحصیل در ایران 7.2درصد است که این آمار مناسب نیست و بیانگر این است که در مدت زمان تحصیل رایگان (12سال ابتدایی و متوسطه و چهار سال دانشگاه) افراد از تحصیل خارج می‌شوند.

آمار بازدید: 205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image