ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بیانیه شوراهای صنفی پانزده دانشگاه کشور در حمایت از وزیر علوم

بیانیه شوراهای صنفی پانزده دانشگاه کشور در حمایت از وزیر علوم

شوراهای صنفی پانزده دانشگاه کشور بیانیه‌ای مشترک در حمایت از عملکرد وزیر علوم صادر کردند.


به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این بیانیه با اشاره به ترمیم بخشی از ضربات وارد شده به پیکره دانشگاه در دولت قبل توسط فرجی‌دانا، استیضاح وی منفعت‌طلبی عده‌ای دانسته شده که سعی دارند دانشگاه و به تبع آن کشور را قربانی منافع سیاسی و جناحی خود کنند.

امضا کنندگان این بیانیه، ضمن حمایت از عملکرد یکساله فرجی دانا در وزارت علوم،مخالفت خود را با ورود اینگونه بازیهای سیاسی و جناحی به دانشگاه اعلام کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

عملکرد هشت ساله‌ی دولت قبل در دانشگاهها، نتیجه‌ای جز خون در دل کسانی که دل در گرو اعتلای وضعیت دانشگاه و کشور دارند نداشت. فضای اسفبار دانشگاه که نتیجه بی‌قانونی‌ها، بی‌تدبیری‌ ها و برخوردهای سلیقه ای بود تأثیراتی منفی در ایفای نقش دانشگاه به عنوان مهمترین عامل در توسعه و بالندگی کشور گذاشت.

همین امر جامعه دانشگاهی و نیز ملت شریف ایران را برآن داشت تا با اعتماد به شعارها و وعده های دکتر روحانی به دنبال بازگشت قلب تپنده کشور به مسیر واقعی خود برآیند و بی شک یکی از مهمترین این شعارها بهبود فضای علمی و فرهنگی دانشگاهها بود.

با قرار گرفتن دکتر فرجی دانا در رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید به انجام این وعده‌ها در دل دانشگاهیان زنده شد اما حال با گذشت کمتر از یک سال از وزارت دکتر فرجی دانا و درپی آن، ترمیم بخشی از ضربات وارد شده به پیکره دانشگاه در سالهای پیشین، یکبار دیگر شاهد منفعت طلبی عده‌ای هستیم که سعی دارند با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و به تبع آن کشور را قربانی منافع شخصی و سیاسی خود کنند.

اکنون امضا کنندگان این بیانیه که اکثریتی از شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور می باشند به مثابه بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی کشور از عملکرد وزارت علوم در یکسال گذشته دفاع می‌کنند و به عنوان تشکل‌های کاملا مستقل و غیرسیاسی دانشگاه‌هایشان، مخالفت خود را از ورود اینگونه بازی‌های سیاسی و جناحی به فضای دانشگاهها اعلام می دارند.

شورای صنفی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی،دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف،دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان، دانشگاه تبریز،دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه زنجان،دانشگاه لرستان، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه دامغان، دانشگاه یاسوج، دانشگاه نوشیروانی بابل و شورای صنفی دانشجویی دانشگاه شاهرود امضاکنندگان این بیانیه هستند.

آمار بازدید: 187 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image