ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد دانشکده پتروشیمی در دانشگاه بجنورد

ایجاد دانشکده پتروشیمی در دانشگاه بجنورد

رییس دانشگاه بجنورد از ایجاد دانشکده پتروشیمی در این دانشگاه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان شمالی، دکتر احمد محقر در نشست خبری اظهار کرد: با توجه این که ایجاد رشته های ماموریت محور در سطح استان از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین دانشکده پتروشیمی در دانشگاه بجنورد ایجاد می شود.

وی با اشاره به استقرار مجتمع بزرگ پتروشیمی در خراسان شمالی و شهرستان بجنورد، ادامه داد: طی هفته دولت با توجه به تخصیص اعتبار عمرانی، کلنگ زنی این دانشکده در این دانشگاه صورت می گیرد.

محقر با ذکر این که رایزنی های نیز در این خصوص با مسئولان این مجتمع در استان انجام شده است، افزود: ماموریت دانشکده پتروشیمی در سطح استان، تربیت کادر فنی مورد نیاز این مجتمع می باشد.

وی با اشاره به سفر رهبری به خراسان شمالی، عنوان کرد: طی این سفر 15 میلیارد ریال به منظور توسعه دانشکده علوم انسانی در این دانشگاه مصوب شد که این میزان اعتبار به طور 100 درصدی هم اکنون تخصیص یافته است.

محقر خاطرنشان کرد: با توجه به این که دانشکده علوم پایه هنوز با تخصیص این میزان اعتبار تکمیل نشده و مستلزم هزینه است بنابراین در رایزنی ها و جلسات مختلف هفت میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل این دانشکده مصوب شد.

وی با ذکر این که تامین اعتبار ساخت مسجد این دانشگاه به عنوان نمونه از معماری ایرانی اسلامی در استان ،یادآور شد: طی سفر رهبری مقرر شد از اعتبارات وزارت علوم این مسجد در این دانشگاه احداث شود که تاکنون بیش از شش میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

محقر با بیان این که تصویب این میزان اعتبار برای احداث مسجد دانشگاه عدد کمی است ،ادامه داد : اجرای اسکلت این مسجد به تنهایی بیش از 17 میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است.

رییس دانشگاه بجنورد با اشاره به این که خوابگاه پسران طی مهر ماه سال جاری آماده بهره برداری می شود، افزود: با توجه به وجود بیش از یک هزار متقاضی استفاده از خوابگاه ،این در حالیست که با بهره‌گیری از همه ظرفیت ها می توان فقط نیاز 370 نفر از دانشجویان را در این حوزه پاسخ داد.

وی با اشاره به این که سالانه دانشگاه بجنورد بین 700 تا 800 نفر دانشجوی ورودی جدید دارد، بیان کرد: به رغم سیاست وزارت علوم مبنی بر بومی گزینی دانشجویان در دانشگاه ها، در حال حاضر 65 تا 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه متقاضی استفاده از خوابگاه هستند.

محقر با بیان این که باید فرهنگ وقف در ساخت خوابگاه ها احیاء شود، عنوان کرد: اعتبارات دولتی کفاف ساخت خوابگاه، را در دانشگاه‌ها نمی دهد و این که با این میزان اعتبار به بحث آموزشی و تامین زیرساخت های کارگاهی و آزمایشگاهی پرداخته شود، کار بسیار شگرفی است.

وی یادآور شد:بنابراین احیاء فرهنگ وقف و مساعدت خیرین در توسعه امکانات آموزش عالی از سوی رسانه ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

محقر خاطر نشان کرد: به منظور ساخت خوابگاه به خیرین ،از سوی دانشگاه، زمین نیز واگذار می شود و حتی می توان با رایزنی با سیستم بانکی تسهیلاتی هم در اختیار خیرین قرار داد.

رییس دانشگاه بجنورد پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: در این حوزه حق هر کسی است که چه تصمیمی بگیرد و این در حالیست که نباید کاندیداتوری و یا غیر آن در کارکرد دانشگاه تاثیر بگذارد و در آن خللی ایجاد کند و این امر به معنای تائید این موضوع هم نیست و این که هنوز دو سال نیز به انتخابات باقی مانده است.

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image