ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جهاددانشگاهی زمینه‌ساز شکوفایی خلاقیت دانشجویان و پژوهشگران جوان

جهاددانشگاهی زمینه‌ساز شکوفایی خلاقیت دانشجویان و پژوهشگران جوان

رئیس دانشگاه گیلان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مهمی در تولید دانش و ارتقای پژوهش داشته باشد؛ زیرا به دور از فرآیند دست و پاگیر مراکز علمی عمل می‌کند و به ارائه خدمات علمی و فنی در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز جامعه می‌پردازد.


دکتر احمد رضی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان‌، با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان، اظهارکرد: از آنجایی که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی و غیردولتی و مورد اعتماد نظام است، می‌تواند نقش مهمی در تولید دانش و ارتقای پژوهش داشته باشد؛ زیرا به دور از فرآیند دست و پاگیر مراکز علمی عمل می‌کند و به ارائه خدمات علمی و فنی در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز جامعه می‌پردازد و زمینه‌های شکوفایی خلاقیت دانشجویان و پژوهشگران جوان را فراهم می‌آورد و از این طریق می‌تواند الگویی برای مدیریت جهادی در عرصه علم و فناوری باشد.

وی که خود در سالهای 66 تا 71 رئیس جهاددانشگاهی استان گیلان بود درباره نقش جهاددانشگاهی در عرصه‌های اقتصادی گفت: بخش مهمی از اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق اقتصاد دانش بنیان قابل تحقق خواهد بود و جهاددانشگاهی می‌تواند پس از آسیب شناسی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی، خلاءها را شناسایی کند و با استفاده از دانشگاهیان بسترهای تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم سازد و از این طریق بیش از پیش در اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی مشارکت داشته باشد.

رئیس دانشگاه گیلان گفت:‌ پایبندی به اهداف اصلی شکل‌گیری این نهاد موجب تقویت آن خواهد شد و توجه کافی به وظایف مهم‌تر جهاددانشگاهی می‌تواند موجب حل مسائل مورد نیاز جامعه و توفیق روزافزون این نهاد شود. توجه ویژه به پژوهش و فناوری در کنار فعالیت‌های تخصصی فرهنگی نیز می‌تواند بخشی از نیازهای جامعه را در این حوزه‌ها برطرف کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد گسترش حوزه آموزشی بخش مهمی از توانمندی‌های پژوهشی این نهاد را تحت تأثیر قرار داده است. اصلاح چرخه تولید دانش و بهره‌گیری از دانش برای حل معضلات جامعه و ثروت آفرینی از طریق علم و فناوری یکی از نیازهای امروز کشورمان است که جهاددانشگاهی می‌تواند برای تحقق آن نقش ویژه‌ای ایفا کند.

رضی افزود: این نهاد در طول دهه‌های گذشته توانسته است در توسعه تحقیقات کاربردی نقش مهمی داشته باشد و در انتقال دانش و فناوری به داخل کشور و بهینه سازی آن مؤثر باشد، فرهنگ کارآفرینی را در بین دانشجویان و دانش آموختگان ترویج دهد و در تربیت نیروهای کاردان و کارآفرین نقش ایفا کند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 278 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image