ارتباط مستقیم با 30700 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آیین‌نامه تازه برای کرسی‌های آزاداندیشی/انتقاد از کیفیت پایان‌نامه‌ها

آیین‌نامه تازه برای کرسی‌های آزاداندیشی/انتقاد از کیفیت پایان‌نامه‌ها

معاون فرهنگی - سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی یکی از انتظارات رهبری از دانشگاهیان بوده که متاسفانه رضایت ایشان از نحوه اجرایی شدن آن کسب نشده است، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید در جهت تخصصی‌شدن حرکت کنند.


وی افزود: از این رو لزومی ندارد تمام موضوعات در سالن‌های آمفی‌تئاتر و در حضور تمامی دانشجویان مطرح شود، همچنین تخصصی‌ شدن کرسی‌های آزاداندیشی، مسائل امنیتی و هیاهوهای احساسی را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام قریشی تاکید کرد: تلخ‌ترین بخش درباره درخواست مقام معظم رهبری در موضوع کرسی‌های آزاداندیشی است که نتوانسته‌ایم تا کنون رضایت ایشان را جلب کنیم؛ اما آیین‌نامه‌ای در دست تدوین است تا اصول این کرسی‌ها مشخص شود.

وی افزود: گاهی برخی افراد از ترس آنکه بعدا مشکلی برایشان پیش بیاید، اظهارنظر نمی‌کنند. در این آیین‌نامه اینگونه مسائل دیده شده تا افراد ترسی از اظهارنظر نداشته باشند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه برخی موضوعات که موضوعات روز دانشگاه نیست می‌تواند در جلسات کوچک‌تر و تخصصی‌تر مطرح شود، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در این سبک می‌تواند به تولید علم منجر شود و مشکلات امنیتی و هیاهوهای احساسی را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه این آیین‌نامه در ماه آینده در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مطرح خواهد شد، گفت: درخواست داریم خبرنگاران با ورود به این موضوع نظرات خود و مسئولان را منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام قریشی که در نشستی با اصحاب رسانه به سخن می‌گفت با تبریک روز خبرنگار افزود: افتخار ماست که این روز با رنگ و بوی شهدا نامگذاری شده است. اگر کشوری را می‌خواهید بشناسید، به مناسبت‌های آن و الگوهایی که بر اساسش این روزها نامگذاری می‌شوند مراجعه کنید. این الگوها تفکر یک ملت را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه کار خبرنگاران دیده‌بانی و رصد جامعه است گفت: خبرنگاران سوالاتی را مطرح می‌کنند که شاید برخی نتوانند به آنها اشاره کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مدیران این است که از کانال‌های خودشان اطلاعات را کسب می‌کنند، اظهار کرد: این مساله باعث می‌شود تا آنها از واقعیت‌های جامعه دور شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران باید در تمام حوزه‌ها ورود پیدا و به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها کمک کنند گفت: حرکت فرهنگی یک حرکت عام است که تمام بخش‌ها را دربرمی‌گیرد. به عنوان مثال خبرنگاران می‌توانند در حوزه سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یا طرح دانش‌افزایی استادان اظهار نظر و در این باره نهاد را کمک کنند.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه طرح دانش‌افزایی استادان برای بالغ بر 46 هزار نفر برگزار شده است، گفت: برخی مسئولان به این طرح انتقاد دارند و می‌گویند کلاس گذاشتن برای استادان اهانت به آنهاست. خبرنگاران می‌توانند با ورود به چنین مسائلی نظرات موافقان و مخالفان طرح را مطرح کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با تاکید بر اینکه رکن اصلی دانشگاه استاد است، گفت: متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات از ابتدای انقلاب تا کنون این بوده که تمام نیروی فرهنگی را بر روی دانشجو متمرکز کرده‌ایم؛ در حالی که دانشجو فقط چهار سال در دانشگاه حضور دارد و این استاد است که سالیان سال در دانشگاه می‌ماند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرحهای دانش‌افزایی و هم‌اندیشی استادان مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شده است، گفت: در کدام کشور دنیا استادان دوره‌های دانش‌افزایی را می‌بینند؟ در آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو دوره در نظر گرفته شده که می‌توان به دوره‌های مهارت‌افزایی و معنویت‌افزایی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام قریشی همچنین با طرح این سوال که آیا استادانی که می‌خواهند صدها دانشجو را تربیت کنند نباید از حقوق دانشجو مطابق مفاهیم دینی اطلاع داشته باشند؟ گفت: مطابق نظرسنجی که از 12 هزار نفر استادان انجام شد، آنها نمره 4 از 5 را به این دوره‌ها داده‌اند و این نشان از رضایت آنها دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: آنچه مقام معظم رهبری از وزیر علوم و وزیر بهداشت خواستند این بود که این سند اجرایی شود. در بخش فرهنگی 21 راهبرد وجود دارد و شما خبرنگاران می‌توانید با مطالبه مفاد این سند اجرایی شدن آن را پیگیری کنید.

وی با بیان اینکه اگر این سند به درستی اجرا شود در تمام حوزه‌های مدیریتی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی ارتقا خواهیم داشت، گفت: این سند در سال 76 تهیه و بخش‌هایی از آن اجرایی و مجددا اصلاح شد و در فاز دوم در حال اجرایی شدن است.

حجت‌الاسلام قریشی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه‌ها خنثی‌بودن پایان‌نامه‌هاست گفت: برخی پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها نه به درد دنیا می‌خورد و نه به درد آخرت. با پیگیری شما خبرنگاران چنین مسائلی قطعا برطرف خواهد شد؛ چراکه ریل‌گذاری‌های نظام توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و نیازمند اجرایی شدن است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به طرح ازدواج دانشجویی هم گفت: با گران شدن سکه، سفر سه روزه مشهد جایگزین این هدیه شد و زوج‌های جوان در این سه روز در کلاس‌های فرهنگی و آموزشی حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با اشاره به اردوی کوثر که از سوی نهاد نمایندگی برگزار می‌شود، افزود: از امسال این اردو برای فعالان فرهنگی برگزار و بخش مجازی آن در ماه مبارک رمضان با حضور 14 هزار نفر اجرایی شد و در حال حاضر نیز دوره‌های تکمیلی آن در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 253 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image