ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نقش مهم جهاددانشگاهی در ترمیم فضای فرهنگی دانشگاه‌ها

نقش مهم جهاددانشگاهی در ترمیم فضای فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی جهادانشگاهی گیلان گفت: جهاد دانشگاهی تاثیر بسیار مهمی در بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی و علمی دانشگاهها داشته است.


حمیدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، درخصوص نقش این نهاد در تولید ملی، شکوفایی کار و سرمایه انسانی گفت: بالا بردن سطح مهارت ها و پرورش نیروی انسانی آگاه و متخصص و نوآوری در تولید محصولات جدید و مصرف انرژی از عوامل موثر در تولید ملی هستند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی توانسته است با تایید دو مولفه فوق، با توسعه آموزش‌های تخصصی به تربیت نیروهای متخصص، با توجه به نیازهای اساسی کشور اقدام کرده و همچنین با توسعه پژوهش در عرصه‌های مختلف علمی در ارتقای مصرف بهینه انرژی و الگوهای تولید جدید و توجه به تولید با نگاه به داخل موثر باشد.

رضایی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: جهاددانشگاهی برگرفته از آرمانهای انقلاب اسلامی است و با تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر بسیار مهمی در بازسازی و ترمیم فضای فرهنگی و علمی دانشگاهها داشته است.

وی ادامه داد: انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در دانشگاهها، تاسیس خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی (ایکنا)، سازمان همیاری اشتغال آموختگان، افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در سطوح مختلف اجرایی، از دستاوردهای این نهاد است.

سرپرست سازمان همیاری اشتغال جهاددانشگاهی گیلان به جایگاه این نهاد در جهاد فرهنگی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی همیشه پیشگام در عرصه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی بوده و به عنوان ابزار قدرتمند، متفکر و تاثیرگذار بر جامعه به خصوص قشر جوان و تحصیلکرده، ابزار هدایتی برای اقشار فرهنگی بود و از این رو همیشه مورد تفقد مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. این نهاد انقلابی همواره با تاثیرگذاری و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی نوین مرتبط با جوانان، خط مقدم توسعه و ترویج فرهنگ انقلابی را بر عهده داشته است.

وی با اشاره به توانمندی مجموعه جهاددانشگاهی و وجود ظرفیتهای خلاق در این نهاد گفت: توسعه فعالیتهای علمی، پژوهشی و فرهنگی با تکیه بر استفاده از نیروهای جوان، متعهد، متخصص و خلاق در راستای شناخت مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تلاش برای برطرف کردن آنها از مهمترین فعالیتهایی است که شایسته است در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گیرد.

رضایی با بیان اینکه شناخت ظرفیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و راهکارهای استفاده از منابع می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال، کاستن از استرس‌های اجتماعی و افزایش تولید ناخالص ملی داشته باشد، گفت: همچنین نگاه به توسعه فناوری نوین و ترویج و به بار نشستن خلاقیتهای بالفعل از طریق توسعه شرکتهای دانش بنیان، تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی و تولید صنعتی و آموزشهای تخصصی پیشرفته با رویکرد توسعه خلافیت و نوآوری و ایجاد اشتغال مولد می‌تواند در مجموعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 208 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image