ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نامه به رئیس جمهور برای طرح توسعه دانشگاه تهران/ استفاده از تیم 51 نفره برای ارتقای دانشگاه

نامه به رئیس جمهور برای طرح توسعه دانشگاه تهران/ استفاده از تیم 51 نفره برای ارتقای دانشگاه

سرپرست دانشگاه تهران گفت: من تاکید دارم از همه بدنه دانشگاه تهران و حتی متفکرین کشور برای ارتقاء دانشگاه تهران استفاده کنم از همین استفاده از اعضای شورای 51 نفره در انتخابم نقش داشتند، نیز در دستور کاری ما قرار دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود نیلی احمد آبادی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن شورای این دانشگاه برگزار شد، گفت: نگاه دانشگاهیان به امور رسانه یک نگاه ویژه و ممتاز است.

وی دلیل این نوع نگاه را نقش تعیین کننده خبرنگاران در تنویر افکارعمومی عنوان کرد و افزود: خبرنگاران به ارتقاء و توسعه فرهنگ عمومی کمک می کنند.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: شفافیت و صداقت از ملزومات فعالیت رسانه ای است که دانشگاه تهران نیز به آن توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران وظیفه خود می داند یک ارتباط موثرو مستمر با حوزه رسانه و خبرنگاران داشته باشد افزود: این ارتباط کمک می کند دانشگاه تهران فعالیت خود را به اطلاع عموم جامعه رسانده و از بازخورد اطلاعات ارایه شده ماموریت و برنامه های خود را ارتقاء دهد.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد : استحکام ارتابط با خبرنگاران و رسانه از سیاست های دانشگاه تهران است .

وی در ادامه به هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: درحال برنامه ریزی برای برگزاری هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران هستیم .

سرپرست دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران تقدیر از عملکرد دانشگاهیان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در 80 سال اخیر را از وظایف خود می داند.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی وظیفه خود می داند نقش خود را به عنوان دانشگاه تهران پر رنگ تر ایفا کند و با توجه به تحولات جهانی و نیاز کشور در این حوزه فعال تر شود.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: دانشگاه تهران با اصلاح نگرش ها، تحول در ساختار و ماموریت ها و با پشتیبانی وزارت علوم، دولت و مجلس می تواند حضور دانشگاه را در رفع مشکلات کشور پررنگ تر کند.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا شما که با معرفی اساتید دانشگاه منصوب شده اید مسئولیت ویژه ای را برعهده دارید، افزود: دانشگاه حوزه تفکر و تولید علم است و این مساله با مشارکت تمام دانشگاهیان ممکن می شود. وقتی مدیریت دانشگاه مورد تایید دانشگاهیان، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد دانشگاه را بهتر اداره خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: رئیسی که با نظرخواهی منصوب می شود می تواند نظر دانشگاهیان را نمایندگی کند و تمام برنامه های خود را با مشارکت دانشگاهیان انجام دهد دانشگاه تهران با پشتیبانی و مشارکت بدنه دانشگاهی توسعه و رشد قابل توجه ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته روسایی هم که با نظرات دیگر اساتید انتخاب نشدند از یک مقبولیت نسبی برخوردار هستند چرا که اگر رئیسی از مقبولیت نسبی برخوردار نباشد برای اداره دانشگاه با مشکل مواجه می شود.

نیلی احمدآبادی مهمترین برنامه دانشگاه تهران را ایجاد کیفیت عنوان کرد و توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه تهران را از دیگر برنامه های خود برشمرد.

وی افزود: دانشگاه تهران به شدت از کمبود منابع مالی رنج می برد که امکان ایجاد تحول دراین دانشگاه را مشکل کرده است امیدواریم بخشی از این مساله با کمک و نگاه ویژه مجلس و دولت رفع شده و بخش دیگر را نیز دانشگاه تهران با ارتباط با وزات خانه ها و سازمان های بیرون از دانشگاه رفع می کند.

سرپرست دانشگاه تهران درباره سئوال مهر، مبنی بر اینکه آیا قصد دارد از تیم 51 نفری که وی را انتخاب کردند در برنامه های دانشگاهی استفاده کند گفت : من تاکید دارم از همه بدنه دانشگاه تهران و حتی متفکرین کشور برای ارتقاء دانشگاه تهران استفاده کنم استفاده از اعضای شورای 51 نفر نیز در دستور کاری ما قرار دارد .

وی درباره طرح توسعه دانشگاه تهران نیز گفت: دانشگاه تهران طرح توسعه ندارد که بخواهد بعدها نیز ظرفیت ها را افزایش دهد بلکه طرح ساماندهی دانشگاه مطرح است که در دستور کار است و متوقف نیز نبوده بلکه به علت کمبود منابع مالی اجرای طرح با کندی صورت می گرفت در همین زمینه نامه ای به رئیس جمهور و معاونت وزارت و راهبردی ارسال کرده و خواستار تامین منابع مالی برای اجرای طرح بوده ایم.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی براینکه آیا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده و یا اینکه چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیار وزیر علوم است و ما در دانشگاه تهران به صورت مجدانه فعالیت خود را انجام می دهیم.

وی درخصوص فعالیت انجمن های علمی و صنفی دانشجویی نیز گفت: مشارکت دانشجویان در انجمن های علمی و صنفی در چهارچوب قانون مورد تایید دانشگاه است دانشجویان می توانند در فعالیت های سطح کشور فعالیت کنند و این فعالیت فقط سیاسی نبوده بلکه در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و دیگر حوزه ها نیز می تواند باشد دانشجویان با حضور جدی تر درجامعه نسبت به رفع مشکلات جامعه رفع کنند.

سرپرست دانشگاه تهران درخصوص بازگشت اساتید بازنشسته نیز گفت: با ابلاغ وزارت علوم اساتیدی که درخواست کرده اند و گروه های آموزشی هم با بازگشت آنها به دانشکده موافق است برای تایید به وزارت علوم معرفی می شوند.

وی درباره مذاکره با شهرداری تهران گفت: ما با شهرداری برای تصویب طرح ساماندهی دانشگاه مذاکراتی داشته ایم اما هیچ بخشی به شهرداری واگذار نشده و قرار هم نیست که واگذار شود.

سرپرست دانشگاه تهران در اولین نشست مطبوعاتی خود با ارایه تندیس هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران از خبرنگاران تجلیل کرد.

آمار بازدید: 206 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image