ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جهاددانشگاهی کاشمر وضعیت رو به رشدی دارد

جهاددانشگاهی کاشمر وضعیت رو به رشدی دارد

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کاشمر گفت: با تلاش‌های جهادگرانه کارکنان این موسسه با وضعیت روبه رشدی مواجه است.


دکتر صادق باغبان در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، طی سخنانی به بیان پیشینه‌ای از فعالیت این مؤسسه پرداخت و گفت: موسسه آموزش عالی کاشمر با 20 سال سابقه خدمت جزو قدیمی‌ترین مؤسسات غیرانتفاعی در سطح کشور است.

وی به ارزیابی‌هایی که همه ساله از سوی وزارت علوم از این واحد درباره وضعیت کیفی انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: با تلاش همه همکاران، امروز این مؤسسه جهاددانشگاهی کاشمر به جهاد دانشگاهی خراسان واگذار شد و امروز با کمک بسیار خوبی که استان به ما داشته، این مؤسسه نه تنها توانسته موقعیت خود را حفظ کند بلکه ارتقای چند درجه‌ای داشته است.

باغبان با اعلام اینکه در چشم‌انداز این واحددانشگاهی در سال 97 این مجموعه به عنوان یک دانشگاه دیده شده است، اظهارکرد: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان و رشته‌ها، یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد که امید است با توجه مسئولان برنامه‌ریزی‌هایی جهت رفع این محدودیت‌ها صورت گیرد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کاشمر محدودیت‌ فضاهای فیزیکی، نبود سالن اجتماعات مناسب، محدودیت در کلاس و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی را از جمله کمبودهای این مؤسسه دانست و تصریح کرد: اگر چه تاکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده ولی هنوز تا رسیدن به استانداردها، فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برای برگزاری جلسات دانشجویی می‌بایست از مکان‌های دیگر استفاده کنیم، افزود: امیدواریم با کمک‌های مالی استان و جهاددانشگاهی، فضاها توسعه پیدا کرده و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی افزایش یابد.

رییس مؤسسه جهاد دانشگاهی کاشمر در ادامه به وضعیت خوابگاه‌ دانشجویی اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه جهاددانشگاهی کاشمر به زودی با خرید خوابگاه آزادگان، قطعاً امکانات و مدیریت بهتری را برای دانشجویان فراهم می‌کنیم.

وی به مرکز تحقیقاتی این مؤسسه در بهاریه و کشت 35 نوع گیاه دارویی و انجام کارهای تحقیقاتی دیگر اشاره کرد و گفت: با توجه با مشکلات موجود در بخش کشاورزی منطقه، باید به فکر کشت‌های جایگزین بود که بهترین و اقتصادی‌ترین آن کشت گیاهان دارویی ا‌ست.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که متنوع‌ترین گیاهان دارویی را در این زمینه دارد، افزود: این مزیت‌ها در منطقه و کویر می‌طلبد که یک مرکز زراعی و صنعتی راه‌اندازی کنیم تا در آن کارهای تحقیقاتی صنعتی و زراعی انجام و جهت اسانس‌گیری، بسته‌بندی و تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی کار شود.

باغبان راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص طبی در کاشمر را یکی دیگر از نیازهای شهرستان دانست و اظهار کرد: جهت خدمات بیشتر به شهر کاشمر باید علاوه بر بحث آموزش به راه‌های دیگری هم فکر کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک‌های استان، نیازهای ضروری دانشجویان را مرتفع کنیم.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image