ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حذف رشته‌ها و تعطيلي دانشگاه‌هاي ناكارآمد در روسيه (7 مهر 91)

حذف رشته‌ها و تعطيلي دانشگاه‌هاي ناكارآمد در روسيه (7 مهر 91)

دولت روسيه به منظور تقويت بدنه دانشگاهي و استفاده از تمام ظرفيت‌هاي علمي – آموزشي اين كشور در حال بررسي تغييرات اساسي در مديريت دانشگاهي خود مي‌باشد.


به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري ايسنا روزنامه‌ها و رسانه‌هاي روسيه‌اي معتقد هستند اگر دولت مدودف اين تغييرات را عملي كند به نوعي بازگشت به عقب خواهد بود و مانند دوران شوروي سابق استقلال دانشگاه‌ها از بين مي‌رود.


در دوران شوروي سابق، آكادمي ملي علوم، مركز پژوهشي علمي اين كشور بود و نقش دانشگاه‌ها فقط آموزش متخصصان براي صنايع مختلف بود. اما اكنون موقعيت آكادمي ملي كاملا تغيير كرده است و از نقش آن كاسته شده است و دانشگاه‌ توانستند به بدنه اصلي كشور بدل شوند.


با اين حال ديمتري ليوانف وزير آموزش روسيه با اعلام چشم انداز آتي روسيه معتقد است در 10 سال آينده دانشگاه‌ها بايد بدنه اصلي پژوهشي و تحقيق را شكل دهند و دولت نبايد همچنان با پافشاري بر اصول مديريت دانشگاهي، باعث عقب ماندگي دانشگاه‌ها در روسيه شوند.


گفتني است دولت قصد دارد به منظور مديريت بهتر دانشگاه‌ها 1400 رشته دانشگاهي غير سودمند را حذف و چندين دانشگاه را در اين كشور تعطيل كند.

کلمات کلیدی: حذف رشته‌های ناکارآمد، تعطيلي دانشگاه‌هاي ناكارآمد، دانشگاههای روسیه، ادامه تحصیل در روسیه، تغییرات اساسی دانشگاههای روسیه

آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image