ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی برپایی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی/تولید بسته‌های فرهنگی آشنایی با اقوام ایرانی

برپایی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی/تولید بسته‌های فرهنگی آشنایی با اقوام ایرانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به قصد آموزش و پرورش برای توسعه اردوهای دانش‌آموزی گفت: می‌خواهیم هرچند مدت یکبار دانش‌آموزان مناطق مختلف را برای آشنایی با فرهنگ و ویژگی‌های اقوام مختلف در کشور در این اردوها گرد هم آوریم.


دکتر حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پس از مدتی اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی را با نیت تقویت احترام به قومیت‌ها و فرهنگ اقوام راه‌اندازی کردیم، گفت: این برنامه وجود داشت اما چند سالی متوقف شده بود.

وی افزود: دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان و ایلام که فرزندان مرزبانان غیور کشور هستند در قالب این اردوها گردهم آمده و به تبادل تجربیات و آشنایی با زندگی یکدیگر می‌پردازند. بنابراین یکی از بسترهای کاری ما برای تحقق یکی از سیاست‌های بیست گانه پرورشی مبنی بر آشنا ساختن دانش‌آموزان با جنبه‌های مثبت فرهنگی و تربیتی اقوام و تمدن‌ها و وجوه اشتراک و افتراق آنان با فرهنگ خودی و آشنایی با فرهنگ اقوام، توسعه اردوهای مناطق مرزی بوده است.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش، اردوی ملی پسران چندی پیش در نیشابور برگزار شد و اردوی دختران بعد از ماه رمضان برپا می‌شود.

کفاش با اشاره به قصد آموزش و پرورش برای توسعه این اردوها گفت: می‌خواهیم هرچند مدت یکبار دانش‌آموزان مناطق مختلف را برای آشنایی با فرهنگ و ویژگی‌های اقوام مختلف در کشور در این اردوها گرد هم آوریم.

وی ادامه داد:‌ اقدام بعدی تشکیل نمایشگاه‌ در اردوگاه‌هاست تا دانش‌آموزان از قومیت‌های متفاوت بتوانند لباس، غذا و صنایع دستی خود را در آن به نمایش بگذارند. علاوه بر این بچه‌ها می‌توانند در اردوگاه‌ها از لباس‌های محلی خود استفاده و با زبان بومی خود اجرای جنگ و سرود داشته باشند. در همین راستا بسته‌های فرهنگی نیز در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه سازمان دانش آموزی موظف است تا امسال یک بسته فرهنگی شامل کتاب، فیلم، سرود، نرم افزار و ... را که مربوط به اقوام مختلف است با مفاهیم ارزشی چون وطن دوستی تولید کند گفت: البته قبلا چنین بسته‌های فرهنگی وجود داشته است و اکنون سازمان دانش آموزی مامور شده تا مروری بر تولیدات قبلی داشته باشد، آنچه خوب است را استفاده و هر آنچه نیاز هست را تولید کند.

کفاش تاکید کرد: این بسته‌های فرهنگی در راستای ترویج و آشنایی با ادبیات و فرهنگ قومی در کشور توزیع می‌شود و چون مجموعه‌ای از آداب و سنن فرهنگ‌ها را در برمی‌گیرد مورد استفاده دانش‌آموزان همه استان‌ها خواهد بود.

وی افزود: تحقق این سیاست را در حوزه فوق برنامه در اردوگاه‌های خود پیگیر هستیم و با شیب ملایم پیش می‌رویم.

آمار بازدید: 233 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image