ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی به دنبال پیاده‌سازی استانداردهای وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد هستیم

به دنبال پیاده‌سازی استانداردهای وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد هستیم

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی گفت: در نامه‌های متعددی از واحدهای علوم پزشکی خواسته شده تا استانداردهای وزارت بهداشت را درباره رشته‌ها و مقاطع رعایت کنند.




به گزارش سرویس آموزشی ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در نشست مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه پزشکی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین بازوهای گسترش آموزش و پژوهش علوم پزشکی در کشور در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی بوده است.



دکتر لاریجانی افزود: دانشگاه آزاد ظرفیت بسیار بزرگی برای ارتقای نظام آموزش عالی در کشور دارد که دامنه آن از مرزها نیز فراتر رفته است.



وی میزان پذیرش را از مهمترین چالش‌های این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت دانشگاه آزاد اسلامی و فرصت دادن به پذیرفته شدگان برای ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد ناگزیر است میزان پذیرش را تا چندین برابر ثبت نام کنندگان اعلام کند، البته این به معنای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه آزاد نیست.





فرآیند جذب اعضای هیات علمی طولانی است




دکتر لاریجانی فرآیند جذب اعضای هیات علمی را طولانی دانست و گفت: صدور مجوز برای ایجاد رشته های جدید نیز از چالش‌های دانشگاه آزاد است به همین خاطر از وزارت بهداشت درخواست می کنیم در وضعیت موجود بازنگری داشته باشند.



قائم مقام رییس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی با اشاره به سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: علاوه بر نقش تولیتی وزارت بهداشت که متولی نظارت بر حسن تحقق این سیاست هاست، نقش عملیاتی سایر نهادها و سازمان‌های ذیربط در اجرای سیاست های ابلاغی و عملیاتی نمودن آنها نباید از نظر دور بماند.



دکتر لاریجانی افزود: بر این اساس به نظر می رسد که مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نقش پر رنگی داشته باشد.



وی به برنامه های تدوین شده در راستای ارتقای کیفی حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اشاره و اظهار داشت: در نامه های متعددی از واحدهای علوم پزشکی خواسته شده تا استانداردهای وزارت بهداشت را درباره رشته ها و مقاطع رعایت کنند.





ماموریت گرایی مهمترین خط مشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است




دکتر لاریجانی با بیان اینکه ماموریت گرایی مهمترین خط مشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: به دنبال استقرار مجموعه مدیریتی جدید و در راستای تعهد به اصل ماموریت گرایی، حوزه علوم پزشکی گام های مهمی برای ترسیم نقشه راه و راهبردهای تحقق ماموریت‌های جدید حوزه برداشته است.



وی افزود: تلاش بر این بوده است تا کلیه واحدهای ستادی و محیطی نسبت به این خط مشی‌ها متعهد شده و خود را ملزم به تحقق آن کنند.



قائم مقام رییس دانشگاه در حوزه پزشکی با بیان اینکه بسیاری از ضوابط سرمایه گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی تابع ضوابط بخش خصوصی است و لازم است سرمایه گذاران به اثربخشی سرمایه خود اطمینان داشته باشند، افزود: برای مثال واحد بروجرد حدود 18 میلیارد تومان و واحد شیراز حدود 6 میلیارد تومان برای تجهیز دانشکده دندانپزشکی خود هزینه کرده‌اند.



وی گفت: با این وجود بسیاری از واحدهای پزشکی دانشگاه در حال حاضر زیان ده است و تعطیلی آنها نه تنها به ارتقای کیفیت کمک نخواهد کرد، بلکه سایر سرمایه گذاران را از حضور در عرصه آموزش عالی دلسرد خواهد کرد.



دکتر لاریجانی همچنین تاکید کرد: سیاست دانشگاه آزاد این است که در هر شهر با یک واحد علوم پزشکی حتما یک بیمارستان راه‌اندازی شود.





معاون آموزشی وزارت بهداشت: وزارت بهداشت تربیت بخشی از نیروی انسانی متخصص را به دانشگاه آزاد محول می‌کند




در این نشست همچنین دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت، گفت: خوشبختانه تیم مدیریتی جدید دانشگاه آزاد از گروهی شکل یافته است که به کیفیت علمی بسیار توجه می‌کنند.



ضیایی با تاکید بر لزوم همکاری بین بخش‌های خصوصی و دولتی آموزش علوم پزشکی، گفت: یکی از مزایای بخش خصوصی در این زمینه بحث سرمایه‌گذاری در این بخش و بازگشت سرمایه در واحدهای دانشگاه آزاد است.



وی با اشاره به بحث لزوم استانداردسازی آموزش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد و کنترل فارغ‌التحصیلان این بخش، خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاوتی بین بخش دولتی و آزاد وجود ندارد و در هر دو بخش لازم است حداقل‌های نظام سلامت رعایت شود.



ضیایی با بیان اینکه ما قصد رقابت با دانشگاه آزاد را نداریم، گفت: وزارت بهداشت درصدد است تربیت بخشی از نیروی انسانی متخصص را به دانشگاه آزاد بسپارد به همین خاطر پیشنهاد می کنم در یک زمانی مشخص مشکلاتی موجود میان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت بررسی و رفع شود.





رئیس سازمان غذا و دارو: دانشگاه آزاد می تواند بخشی از بار دولت را در تامین دارو برعهده بگیرد




دکتر رسول دیناروند نیز در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد می تواند بخشی از بار دولت را در تامین دارو برعهده بگیرد، دانشگاه آزاد ظرفیت عظیمی است که باید از آن به خوبی بهره گرفت.



شایان ذکر است، در این نشست دکتر محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر ملک زاده معاون تحقیقاتی وزارت بهداشت، دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر جواد حاجی میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند.



انتهای پیام

آمار بازدید: 144 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image