ارتباط مستقیم با 30705 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه درک درستی از موضوع عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد

درک درستی از موضوع عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی حراست دانشگاه آزاد، گفت: از مدیر کل حراست دانشگاه به خاطر صدور این بخشنامه تشکر می کنم، چرا که گزارش‌های مختلفی درباره برخورد نامناسب با دانشجویان و اعضای هیات علمی به خاطر موضوع حجاب ارائه شده است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، موضوع حجاب و عفاف، طرح استاد معتمد، دوره‌های آموزش مجازی و طرح توانمند سازی مراکز مشاوره واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله موضوعاتی بود که در دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طه هاشمی و سایر اعضای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی حراست دانشگاه که دستمایه جریان سازی برخی رسانه‌ها علیه دانشگاه آزاد شد، اظهارکرد: از مدیر کل حراست دانشگاه به خاطر صدور این بخشنامه تشکر می کنم، چرا که گزارش‌های مختلفی درباره برخورد نامناسب با دانشجویان و اعضای هیات علمی به خاطر موضوع حجاب به دست ما رسیده است.

وی افزود: متاسفانه درک درستی از موضوع عفاف و حجاب در جامعه وجود ندارد و به دلیل عدم بینش درست برخی افراد در این باره، شاهد برخوردهای نادرست و گاه تند با دانشجویان هستیم.

طه هاشمی با بیان اینکه رسالت حوزه فرهنگی ارائه زیبایی‌های حجاب و عفاف به جامعه است، گفت: حجاب و عفاف جزو موازین قانونی و شرعی جامعه اسلامی ماست، به همین خاطر باید به درستی تبیین شود تا اثر گذاری داشته باشد.

در ادامه جلسه برخی اعضا به ارائه دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع عفاف وحجاب پرداختند؛ دکتر آذر در این باره خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که در زمان کنونی برخورد فیزیکی برای ترویج حجاب و عفاف دیگر اثر گذار نیست، بلکه در مواردی نتایج منفی را نیز به همراه دارد؛ چرا که حجاب و عفاف مقوله‌ای کاملا فرهنگی است.

دکتر محقق نیز در این باره گفت: ترویج عفاف و حجاب باید با زبان ملایمت و همراه با استدلال به جوانان ارائه شود تا اثر گذار باشد، همچنین باید فضایی روحانی در محیط تعلیم و تربیت حاکم شود تا بتوانیم به ترویج حجاب و عفاف بپردازیم.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین غرویان با بیان اینکه نباید تنها بر موضوع حجاب متمرکز شویم، گفت: اگر بر روی ریشه حجاب که همان اخلاق باطنی جوانان است کار نکنیم نمی توانیم لباس و پوشش جوان ها را بسامان کنیم.

وی افزود: حجاب و عفاف ارتباط معناداری با مسائل اقتصادی دارد که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، به نظر می رسد بسیاری از رفتارهای جوانان ما ناشی از فشارهای اقتصادی و معیشتی است.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان تاکید کرد: مسئله حجاب و عفاف تنها در مورد بانوان صادق نیست و این موضوع در مورد آقایان نیز مطرح است؛ اما متاسفانه ما بیشترین حساسیت را برروی خانم‌ها اعمال می کنیم.

وی گفت: باید جنبه‌های مختلف حجاب و عفاف برای جوانان روشن و به سوالات ریشه‌ای و فلسفی آنها در این زمینه پاسخ داده شود تا بتوان آنها را به امر حجاب و عفاف ترغیب کرد.

در ادامه این جلسه موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی برای اعضای هیات علمی و سایر مخاطبان دانشگاهی توسط دکتر هاشمی مطرح شد و براین اساس قرار است تا اولین دوره آموزشی با موضوع فلسفه اخلاق با حضور حجت الاسلام و المسلمین غرویان و با همکاری واحد تهران جنوب برگزار شود.

توانمند سازی مراکز مشاوره نیز از دیگر موضوعاتی بود که در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و اعضا پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر طه هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت این طرح اظهار داشت: علاوه بر توانمند سازی مراکز مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهاد می شود از میان اساتید معتمد و مقبول دانشجویان افرادی برای ارائه مشورت به دانشجویان مورد آموزش قرار گیرند.

وی افزود: تمامی دانشجویان به مشورت نیاز دارند به همین سبب می توانیم در صورت نیاز از استادانی غیر از استادان دانشگاه آزاد نیز به عنوان استاد معتمد بهره بگیریم.

بر اساس این گزارش مقرر شد طرح توانمند سازی مراکز مشاوره پس از تایید توسط رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 77 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image