ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه كليه خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي مشهد به بخش خصوصي واگذار شد (4 مهر 91)

كليه خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي مشهد به بخش خصوصي واگذار شد (4 مهر 91)

رييس اداره خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي گفت: خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي به طور كامل برون سپاري و به بخش خصوصي واگذار شد.



محمد محمدخاني در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، در خصوص واگذاري خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي به بخش خصوصي، اظهار کرد: دانشگاه فردوسي به عنوان اولين دانشگاه در کشور خوابگاه‌هاي خود را به بخش خصوصي واگذار کرده است.


وي افزود: طي يک مناقصه اداره و مديريت اجرايي خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي به طور كامل برون سپاري و به يک شرکت خصوصي محول شده است.


رضا صبري مدير عامل شركت پیمانکاری و مجری این طرح نیز در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خراسان گفت: با واگذاری خوابگاه‌ها به بخش خصوصی با هدف اجرای اصل 44 قانون اساسي كه بر برون سپاري خدمات غير حاكميتي به بخش خصوصي تاكيد دارد، انجام شده است.


وي افزود: با توجه به بررسي‌ها و مطالعات ميداني گسترده‌اي كه در برخي از دانشگاه‌هاي بزرگ كشور به عمل آمده است، واگذاري مدیریت اجرایی خوابگاه‌های دانشجویی ‌به بخش خصوصي بايد با دقت نظر بيشتري صورت گيرد.


وي گفت: خصوصي شدن ساير بخش‌هاي دانشگاه مانند سلف سرويس، مركز بهداشت و غيره در عين مهم بودن، حساسيت خوابگاه را ندارند زيرا خوابگاه محل زندگي دانشجو است و دانشجو در تمام طول شبانه روز با آن در ارتباط است. در اين ميان خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي با جمعيتي بالغ بر 5 تا 6 هزار دانشجو با ويژگي‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، ‌روان شناسي و غيره از شهرهاي مختلف كشور، ‌با آداب و رسوم متنوع،‌ عقايد مذهبي و سياسي متفاوت با يکديگر در خوابگاه‌ها زندگي مي‌کنند.


وي با بيان اينكه از اول تير ماه سال جاري شركت پذیرفته شده در مناقصه كار خود را در خوابگاه‌ها شروع کرده است،‌گفت:در اداره ساير امور و به طور خاص خوابگاه‌ها، بايد از نظريات دانشجويان استفاده كرد و بارها ديده شده كه ابتكارات، ‌خلاقيت‌ها و نظرياتي كه توسط دانشجويان ارائه شده كاملا ناب و كاربردي بوده است.


صبري با بيان اينكه يكي از مشكلات مهم گريبان‌گير دانشجويان مشكلات مالي است، تصريح كرد: متاسفانه آمار دانشجويان بي‌بضاعت رو به رشد است و اين تدبير هر چه بيشتر مسئولين مربوطه را مي‌طلبد.


صبري در رابطه با مديريت خوابگاه‌ها، بيان داشت: مديريت خوابگاه شامل سرپرستي، تاسيسات و خدمات مي‌باشد، قسمت سرپرستي كه قلب مديريتي خوابگاه داست، وظيفه اسكان، كنترل و مديريت كلان هر خوابگاه‌ را در اختيار دارد. در صورت بروز مشكل در خوابگاه اين سرپرست است كه دانشجو بايد به وي مراجعه كرده و پيگير مشكل به وجود آمده و يا درخواست خود باشد، بخش تاسيسات به نوبه خود مباحث تاسيستاني و فتي خوابگاه‌ها را برعهده دارد و همچنين بخش خدمات هم مباحث خدماتي و نظافتي را بر عهده دارد.


وي با بيان اينكه اسكان دانشجويان در خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي به سه دسته ‌دانشجويان پسر، دانشجويان دختر و متاهلين تقسيم مي‌شود، اظهار كرد: خوابگاه‌ خانم‌ها با نام پرديس و خوابگاه آقايان با نام فجر نامگذاري شده است كه از مجموع 12 ساختمان كه هر كدام به فازهاي مجزا و طبقات مختلفي تقسيم مي‌شوند، 6 ساختمان پرديس، 5 ساختمان فجر و يك ساختمان، خوابگاه‌هاي متاهلين است كه در سطح شهر واقع شده است.


صبري با بيان اينكه خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي از خوابگاه‌هاي خوب كشور است، تصريح كرد: برخي از ساختمان‌ها بسيار قديمي‌اند و تجهيزات اكثر ساختمان‌ها به خصوص از حيث تاسيسات و فني فرسوده و غيرقابل استفاده است.


اين پيمانكار در خاتمه گفت: كليه امكانات رفاهي دانشجويان زير نظر معاونت دانشجويي دانشگاه اداره مي‌شود و بحث نظارت بر خوابگاه‌ها نيز بر عهده مديريت دانشجويي است.

کلمات کلیدی: دانشگاه فردوسي مشهد، خوابگاه دانشگاه فردوسي مشهد، خصوصی سازی خوابگاه ها، امكانات رفاهي دانشگاه فردوسي مشهد، اداره خوابگاه‌هاي دانشگاه فردوسي مشهد

آمار بازدید: 393 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image