ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جزء فقیرترین دانشگاه‌ها به لحاظ میزان تملک دارایی است

دانشگاه علوم پزشکی تهران جزء فقیرترین دانشگاه‌ها به لحاظ میزان تملک دارایی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را جزء فقیرترین دانشگاه‌ها به لحاظ میزان تملک دارایی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها دانست و بر ضرورت پیگیری تأمین زمین متناسب با پردیس متمرکز این دانشگاه تاکید کرد.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر هاشمی در چهل و دومین نشست هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه، در ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی گفت: دکتر جعفریان و همکاران وی کارهای جاری دانشگاه را از زمان دولت جدید تاکنون به خوبی و با تدبیر اداره کرده‌اند و البته در سال آینده کارنامه این تیم ظهور و بروز بهتری خواهد داشت.

وی دانشگاه علوم پزشکی تهران را جزء فقیرترین دانشگاه‌ها به لحاظ میزان تملک دارایی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها دانست و بر ضرورت پیگیری تأمین زمین متناسب با پردیس متمرکز این دانشگاه تاکید کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران نه تنها در منطقه بلکه باید در عرصه بین‌الملل دیده شود، چرا که توانایی‌های لازم را در این زمینه دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه "بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ها موجب ایجاد درآمد برای دانشگاه‌ها خواهد شد" تصریح کرد: دانشگاه‌ها با تجهیز و تجمیع بیمارستان‌ها و ارائه خدمات مناسب از کمک‌های اندک دولت بی نیاز خواهند شد و در صورت ایجاد درآمد مناسب، زمینه رشد و ارتقای بیشتر آن‌ها نیز فراهم می‌شود.

وی ایجاد کلان بیمارستان‌ها را از اقدامات اساسی دانست که نیاز به یک اراده قوی و استفاده مناسب از فرصت‌ها دارد.

وی همچنین ایجاد دو سه بیمارستان با بیش از هزار تخت و ایجاد کلینیک‌های اقماری که با به روزترین تجهیزات و کارآمدترین نیروهای انسانی فعالیت کنند را عاملی برای حفظ نخبگان پزشکی و حرکتی موثر در مسیر استقلال دانشگاه‌ها دانست.

دکتر هاشمی در پایان از اجرای مناسب طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علم پزشکی تهران که یکی از سخت‌ترین محیط‌های اجرای طرح بود تشکر کرد.

در انتزاع دانشگاه ایران، دانشگاه، تهران انتزاع بسیار خوب انجام شد
دکتر امامی رضوی، قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها، نیز در سخنانی گفت: در انتزاع دانشگاه ایران و تهران، با تدابیر شما و سعه‌صدر این دانشگاه، انتزاع بسیار خوب انجام شد هر چند که این دانشگاه بار آموزشی زیادی را تحمل کرد تا چالشی ایجاد نشود و همچنان در درجه عالی بماند و رتبه های بهتری را کسب کندکه این امر نیز جای تقدیر دارد.

دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به ارائه گزارش عملکرد سال 92 دانشگاه پرداخت و گفت: مأموریت دانشگاه در حوزه‌ی آموزش تربیت نیروی انسانی، پژوهش در حیطه‌های پزشکی و ارائه خدمات درمانی است.

وی رسالت دانشگاه علوم پزشکی تهران را پاسخگویی به نیازهای کشور و رقابت در عرصه دانش جهانی عنوان کرد و در ادامه به شرح فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌ی آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، دانشجویی و رفاهی پرداخت.

در ادامه دکتر شفیعی، رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه، ضمن قدردانی از دکتر جعفریان که در مدت ریاست خود کارهای فراوان مفیدی انجام داده، اظهار داشت: از دکتر جعفریان تشکر می‌کنم چرا که در دانشگاه کارهای بسیاری انجام شده اما هنوز امکانات برای پژوهش ناچیز است و تا امکانات وجود نداشته باشد به هدف رسیدن ممکن نیست.

دکتر شفیعی با بیان اینکه "هدف دانشگاه علوم پزشکی تهران این است که در سال 1404 در منطقه اول شود" تصریح کرد: با شیوه ای که در پیش گرفته‌ایم پیشرفت پژوهشی در دانشگاه سیر نزولی داشته در حالی که معتقدیم که تولید علم باید افزایش یابد تا مردم راحت باشند و این امر با تربیت نیروی انسانی همراه است.

وی با اشاره به کمبود بودجه در امر پژوهش خاطر نشان کرد: حداکثر بودجه برای پژوهش 15 میلیون تومان است در حالی که یک دانشجوی PhD سی تا چهل میلیون تومان هزینه دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئله تحریم‌ها حل شود تا دستگاه‌های لازم برای پژوهش خریداری و در مکان‌های مورد نیاز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image