ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اظهار نظر نیلی درباره شیوه انتخابات سرپرست دانشگاه تهران/ کیفیت آموزش خط قرمز و ناموس دانشگاه است

اظهار نظر نیلی درباره شیوه انتخابات سرپرست دانشگاه تهران/ کیفیت آموزش خط قرمز و ناموس دانشگاه است

سرپرست جدید دانشگاه تهران در مراسم معارفه اش علاوه بر اینکه تاکید کرد برگزاری انتخابات در دانشگاه تهران به منظور انتخاب سرپرست یک اقدام شایسته است، کیفیت آموزش را خط قرمز و ناموس این دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی احمد آبادی صبح امروز در مراسم معارفه اش که هم اکنون در تالار علامه امینی در حال برگزاری است با اشاره به برخی از برنامه های خود در این دانشگاه ارتقای کیفیت آموزش را یکی از این اولویت ها دانست و گفت: کیفیت آموزش خط قرمز و ناموس دانشگاه به شمار می آید و پژوهش باید به همراه آموزش کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب سرپرست دانشگاه تهران از طریق مشارکت استادان صورت گرفت اظهار داشت: اجرای این مدل برای مشارکت دانشگاهیان بسیار شایسته بود، این اقدام بر دانشگاه های جهان و برای تعیین رئیس دانشگاه صورت می گیرد و از اساتید درباره تعیین رئیس جدید نظر سنجی می شود. این در حالی است که اقدام مذکور بر سایر دستگاه ها و ادارات صورت نمی گیرد.

نیلی با تاکید بر اینکه خوشحالم که در دانشگاه تهران انتخاب سرپرست از طریق این مدل انجام شد اظهار داشت: سرپرست قبلی دانشگاه در طول 4 ماه فعالیتش همانند یک رئیس فعالیت نکرد و اجازه نداد امور دانشگاه روی زمین بماند.

سرپرست دانشگاه تهران همچنین از دانشگاهیان خواست برای معاون پیشین اداری مالی این دانشگاه که به تازگی فوت کرده است طلب رحمت و آمرزش کند.

سرپرست جدید دانشگاه تهران با یادآوری اینکه امسال دانشگاه تهران وارد هشتادمین سال تاسیس اش شد، اضافه کرد: این دانشگاه همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند سمبل و نماد آموزش عالی در کشور به شمار می آمد و در تولید علم و فناوری همچنین در عرصه های بین المللی و حل برخی از مشکلات کشور سرآمد است و امیدوارم که این دانشگاه همچنان در عرصه علم و فناوری پیشگام باشد.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران همواره بهترین رتبه ها را داشته است از کاهش رتبه این دانشگاه در برخی زمینه ها طی سال های گذشته انتقاد کرد.

نیلی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تربیت نیروی انسانی و توجه به حوزه های آموزش پژوهش و اداری مالی به عنوان یکی از اولویت های مدریریتی خود در دانشگاه تهران به آن اشاره کرد و گفت: اولویتم یکپارچه سازی در حوزه های آموزش و پژوهش و مالی و اداری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران این دانشگاه را با دو هزار هیأت علمی نخبه و 35 هزار دانشجوی سرآمد سرمایه ای برای کشور دانست و گفت: دانشگاه ها برای این قبیل دانشجویان ولع دارند اما ما هنوز در بحث نیروی انسانی و مسائل آموزشی و پژوهشی مشکل داریم و اگر قرار باشد دانشگاه ها را نسل بندی کنیم نظام مالی آموزشی و پژوهشی ما بین نسل اول و دوم قرار دارد و باید مدنظر داشته باشیم که ما هنوز هم دانشگاه ها را با حق التدریس ها اداره می کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی به رشته های بین رشته ای انتقاد کرد و افزود: اگر در کشور مشکل آب داریم به دانشگاه تهران هم مراجعه نشده که در زمینه حل این مشکل کمک کند و ما هم حقیقتا نمی توانیم زمان مناسبی را برای کمک به حل این موضوع انتخاب کنیم. تمام این مسائل ناشی از عدم توجه به رشته های بین رشته ای است و نظام آموزش ما نه تنها از رشته های بین رشته ای حمایت نکرده بلکه به شکل غیر مستقیم نیز مانع آن بوده است.

وی ادامه داد: از وظایف مدیریت دانشگاه این است که زمینه را برای فعالیت های فرهنگی، اسلامی، سیاسی دانشجو آماده کند بدون اینکه دانشجو وارد حوزه سیاست بازی شود.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: یکی از خصوصیات دانشگاه تهران این است که دانشجو حین تحصیل فعالیت های اجتماعی را نیز فرا می گیرند و ما باید محیط آرام در چارچوب قوانین ایجاد کنیم تا این زمینه و فضا برای دانشجو مهیا شود.

وی به فعالیت های تشکل های دانشجویی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران دارای تشکل های مختلفی مانند انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن های علمی، کانون های علمی است که در کنار هم فعالیت می کنند و ممکن است اختلاف نظرهایی نیز داشته باشند.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: مدیر دانشگاه باید به صورت بی طرف زمینه فعالیت تشکل های مختلف دانشجویی را در چارچوب قوانین ایجاد کند و نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در این زمینه بسیار پررنگ است. من معتقدم با همفکری و مساعدت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و تشکل ها می توانیم نگاه سیاسی به دانشگاه تهران را تغییر دهیم و این دانشگاه را از یک نهاد سیاسی به یک نهاد علمی پیشتاز فرهنگی در جامعه معرفی کنیم و فضای بی بدیلی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: به شدت معتقدم که باید از همه سلایق و نگرش ها در چارچوب قوانین و نظام جمهوری اسلامی در سطوح مختلف دانشگاه تهران استفاده شود.

نیلی احمد آبادی افزود: مشارکت حرف اصلی و جدی دانشگاه است. دانشگاه تهران آمادگی دارد متعهد شود که به طور جدی در حل مسائل کشور مشارکت کند و همچنین پیشتازی علم و فناوری را در بخشی از حوزه ها متقبل شود.

وی در پایان صحبت های خود یادآور شد: ما باید وحدت را محور همه فعالیتهای خود قرار دهیم و من دست کمک به سوی شما عزیزان در دانشگاه تهران دراز می کنم و امیدوارم شاهد بالندگی هر چه بیشتر دانشگاه تهران در تمام حوزه ها باشیم.

آمار بازدید: 182 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image