ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پذیرش 1300 دانشجو در دانشگاه همدان و راه‌اندازي دوره mph براي اولين بار در غرب كشور (3 مهر 91)

پذیرش 1300 دانشجو در دانشگاه همدان و راه‌اندازي دوره mph براي اولين بار در غرب كشور (3 مهر 91)

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، دكتر صمدي با بیان اینکه از اين تعداد 65 درصد خانم‌ و 35 درصد آقا هستند، اظهار کرد: سالانه با توجه به سياست‌گذاري‌هاي صورت گرفته در وزارت بهداشت با رشد پذيرش دانشجو به ویژه در مقاطع تحصيلات تكميلي مواجه هستيم به طوريكه در سال‌جاري 132 نفر در دوره كارشناسي ارشد پذيرفته شده‌اند و از اين حيث نسبت به سال گذشته با 30 درصد رشد به لحاظ كمي روبرو هستيم.



وي افزود: 73 نفر در دوره‌هاي دستياري پزشكي و دندانپزشكي و 774 نفر از طريق كنكور سراسري معرفي شده‌اند كه پيش‌بيني مي‌شود علاوه بر اين تعداد افزون بر 200 نفر در دوره كارداني به كارشناسي معرفي شوند.


مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشکی همدان از پذيرش 30 نفر در دوره دكتري(Ph.D) خبر داد و تصريح كرد: اسامي پذيرفته شدگان رشته‌هاي نيمه متمركز كه شامل دوره فوريت‌هاي پزشكي مي‌شود آذر‌ماه اعلام خواهد شد و طبق پيش‌بيني به عمل آمده پذيرش حدود 75 نفر است.


دكتر صمدي عنوان كرد: طبق برآوردهاي صورت گرفته در سال‌هاي اخير، 50 درصد از دانشجويان جديد الورود بومي استان و 75 درصد بومي منطقه‌اي هستند و از استان‌هاي همجوار در همدان مشغول به تحصيل خواهند شد.


وي با اشاره به افزايش پذيرش دانشجو در مقاطع تحصيلات تكميلي خاطرنشان كرد: حدود 11 رشته و مقطع جديد در دانشگاه علوم پزشكي همدان و مقطع تحصيلات تكميلي راه‌اندازي شده است كه مي‌توان به دوره تخصصي انگل‌شناسي و بيوشيمي اشاره كرد.


مدير‌كل آموزش دانشگاه با بيان اينكه فراهم كردن امكانات و شرايط لازم براي اين تعداد از دانشجويان جزو اولويت‌هاي كاري دانشگاه است، گفت: وزارتخانه سياست‌هايي در راستاي سياست‌هاي دولت پيگیری می‌کند كه در بحث افزايش ظرفيت به منظور پذيرش دانشجويان لازم است موضوع كيفيت در آموزش نيز مورد توجه قرار گيرد.


وي تأكيد كرد: تعداد اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي همدان از ساير استان‌هاي همجوار مانند كرمانشاه و سنندج بسيار بيشتر است و از لحاظ هرم هيات علمي نيز همدان در وضعيت مطلوبي قرار دارد كه بر همين اساس با رشد پذيرش دانشجو و افرايش دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه علوم پزشكي همدان مواجه هستيم.


وي با اشاره به طرح رتبه‌بندي دانشگاه‌ها بیان كرد: مدارك مورد نياز براي اين كار در مدت يك سال جمع‌آوري و طبق برنامه زمان‌بندي تحويل وزارت متبوع شده است اما با وجود ابراز رضايت مسؤولان ذيربط از دانشگاه علوم پزشكي همدان، تاكنون آناليز لازم در اين باره صورت نگرفته است.


مديرکل آموزش دانشگاه با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي همدان در بين دانشگاه‌هاي تيپ دو در رديف دانشگاه‌هاي برتر قرار دارد، ابراز اميدواري كرد: اگر فعاليت ساير واحدهاي دانشگاه در راستاي آموزش عملياتي شود احتمال تبديل دانشگاه از تيپ دو به تيپ يك بسيار بالاست.


وي با بيان اينكه تغيير اساسي در ثبت‌نام دانشجويان رخ داده است، گفت: صرفه‌جويي در زمان و هزينه، برنامه‌ريزي بهتر دانشجويان، بررسي مدارك افراد و ثبت آمار و اطلاعات دانشجويان به طور دقيق از مزاياي ثبت‌‌نام اينترنتي محسوب مي‌شود و طبق نظر‌سنجي صورت گرفته در سال گذشته بيش از 70 درصد از دانشجويان از مكانيزم ثبت‌نام اينترنتي ابراز رضايت كرده‌اند.


وي از راه‌اندازي دوره mph در دانشگاه علوم پزشكي همدان و در غرب كشور براي نخستين بار خبر داد و افزود: در سال­جاري چندين دوره تحصيلات تكميلي در دست راه‌اندازي است كه هشت دوره فلوشيت، فوق تخصص و دستياري پزشكي و هفت دوره كارشناسي ارشد و Ph.D در دانشكده‌هاي مختلف شامل اين دوره‌ها مي‌شود كه در دوره mph عمومي و تخصصي نيز 9 نفر پذيرش خواهند شد.


مديرکل آموزش دانشگاه به اولويت‌هاي كاري اداره کل آموزش در دانشگاه اشاره كرد و گفت: ارائه خدمات غير‌حضوري به دانشجويان جزء اولويت‌ها قرار گرفته و زمان‌بندي لازم نيز در اين زمینه عملياتي شده است.


وي با اشاره به پذيرش 82 دانشجو در دانشكده اسدآباد و 54 نفر در نهاوند گفت: اين دو دانشكده زير مجموعه دانشگاه علوم پزشكي همدان هستند و برنامه‌ريزي براي ارائه خدمات غيرحضوري به دانشجويان در اين دو دانشكده جدیدالتأسیس انجام شده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه همدان، آمار دانشجویان دانشگاه همدان، راه‌اندازي دوره mph در دانشگاه همدان، دانشگاه علوم پزشكي همدان، دوره mph

آمار بازدید: 420 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image