ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایران و ژاپن برنامه‌ جامع آموزش الکترونیک تدوین می کنند

ایران و ژاپن برنامه‌ جامع آموزش الکترونیک تدوین می کنند

برنامه جامع آموزش الكترونيك براي ارتقاي توانمندي‌هاي نيروي كار با هدف كاهش بيكاري و دستيابي به فرصت‌هاي عادلانه آموزشي در كشورهاي مختلف، توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي و آژانس همکاری‌هاي بین‌المللی ژاپن (JICA) تدوين می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه در نظر دارد تا با توسعه دوره‌های آموزشی حرفه‌ای در قالب آموزش الکترونیک با توجه به تأکید قانون برنامه پنج‌ساله پنجم مرتبط با آموزش از راه دور در مناطق کمتر توسعه‌ یافته، قابل استفاده توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کارِ کشور، گامی را در جهت کاهش بیکاری بردارد.

پیشنهاد این طرح از سوی پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی در آوریل 2012 به جایکا ارسال و پس از پیگیری‌های متعدد، توسط این آژانس بین‌المللی به تصویب رسیده و به پژوهشکده ابلاغ شده است.

محمد تقی‌پور عضو هیأت علمی پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی و مسئول طرح در این باره گفت: با توجه به سرعت روز افزون رشد فناوری‌های آموزشی، بسیاری از مراکز جهت دستیابی هرچه بهتر به مأموریت‌های آموزشی خود، استفاده از رویکردها و فناوری‌های آموزش‌های الکترونیک برای اهداف آموزشی را در دستور کار قرار داده اند.

وی گفت: استفاده از تجارب کشور ژاپن می‌تواند به ما کمک کند تا به سطوح بالاتری از لحاظ کمی و کیفی در حوزه آموزش الکترونیک دست یابیم. همچنین آموزش الکترونیک می‌تواند کلیدی برای دسترسی به فرصت‌های عادلانه آموزشی برای مناطق دور افتاده کشورهایی با گستردگی بالا همچون ایران، باشد.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تأکیدات این برنامه، پویا بودن محتوای الکترونیکی توسعه داده شده برای آموزش حرفه‌ای است چرا که محتوای دیجیتالی ضبط شده، عموما یک طرفه بوده و محدودیت‌های بسیاری را دارا است؛ همچنین علاوه بر توسعه محتوای آموزشی، مرکزی نیز جهت ارزیابی و نظارت بر محتوای آموزش الکترونیک توسعه داده خواهد شد.

مسئول اجرای طرح جایکا در جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در این برنامه پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه‌ریزی اجرای طرح را بر عهده داشته و با بهره‌گیری از توان مراکز مختلف جهاد دانشگاهی، مربیان، توسعه‌دهندگان محتوا، اساتید و دانشجویان، قابلیت‌های آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن و توان متخصصین ژاپنی را در این خصوص بکار خواهد گرفت.

آمار بازدید: 187 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image