ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی پیشی‌گرفتن مردان در لیست دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت

پیشی‌گرفتن مردان در لیست دانشجویان نمونه کشوری وزارت بهداشت

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان برگزیده علوم پزشکی مرد در هجدمین دوره از مراسم تجلیل دانشجویان نمونه کشوری از تعداد زنان بیشتر است، گفت: این امر تعجب‌برانگیز است؛ زیرا در 10 ساله اخیر به یاد ندارم تعداد نفرات برگزیده مرد از زنان بیشتر باشد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسن هاشمی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری سال 93 که با حضور با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌های کشور در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه این مراسم هجدمین دوره تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در حوزه وزارت بهداشت است، اظهار کرد: البته وزارت علوم پنج دوره بیشتر از وزارت بهداشت این مراسم را برگزار کرده است که در این دوره وزارت بهداشت از 25 نفر از دانشجویان برتر علوم پزشکی تقدیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان برتر علوم پزشکی از 14 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور هستند، خاطرنشان کرد: 25 دانشجوی برگزیده علوم پزشکی از بین 263 دانشجو و 646 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور بررسی و برگزیده شده اند.

هاشمی ادامه داد: 19 نفر از این دانشجویان برگزیده مرد و 6 نفر زن هستند و این در حالی است که اغلب اکثریت دانشجویان برگزیده را زنان تشکیل می‌دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه چهار نفر از دانشجویان برگزیده وزارت بهداشت نیز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، تصریح کرد: البته مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری با کمی تاخیر برگزار شده است و امیدوارم این مجلس امسال نیز بار دیگر برای دانشجویان برتر سال 93 برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان شروع زندگی شهری فرمانروایان به اهمیت توسعه و ترویج دانش پی برده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از چند هزار سال از قدمت شهرنشینی می‌گذرد و در این فرصت دانشمندان بزرگی تربیت شده‌اند که نام آنها در صفحات تاریخ ماندگار شده و فخر اسلام هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه غربی ها معتقدند که ایرانی‌ها در حوزه علمی سرآمد منطقه‌اند، افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم با برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه در جهت تشویق و ترغیب افراد به حوزه‌های علمی قدم برمی‌دارد. البته تعداد افراد با استعداد بی‌شمار است و فرصت مناسب برای کشف و قدردانی از تمامی این افراد نیست.

انتهای پیام

آمار بازدید: 325 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image