ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی رتبه‌بندی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال

رتبه‌بندی فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت درباره ابلاغ آیین نامه رتبه بندی فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بر اساس دو حوزه فعالیت فرهنگی و دانشجویی 106 شاخص تعریف شده است که بر اساس آن فعالیت‌های دانشگاه‌ها بررسی و رتبه بندی می‌شود.


دکتر آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی برای نخستین بار در سال 93 از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود اظهار کرد: برای بررسی و سنجش فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت شاخص‌هایی تدوین شده است که حاصل تجربیات چند دهه فعالیت این معاونت در حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت دانشجویی و فرهنگی برای تدوین این 106 شاخص فرهنگی و دانشگاهی از نظرات اساتید و معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور استفاده کرده است، افزود: همچنین برای تدوین این شاخص‌ها از نظرات مدیران فرهنگی و صاحب نظران خارج از سازمان مانند سازمان‌های متولی مسائل فرهنگی در کشور نیز استفاده شده است.

آیتی با تاکید بر اینکه تمام شاخص‌های در نظر گرفته شده به صورت علمی تعریف و تدوین شده‌اند، خاطر نشان کرد: امتیاز دهی بر اساس این شاخص‌ها به صورت کمی و کاملا قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه امور رفاهی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی این وزارتخانه قرار دارد گفت: بنابراین برای بررسی فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی چند شاخص به امور رفاهی و خدمات رفاهی دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است و در کنار آن شاخص‌هایی نیز به بخش‌های فرهنگی مربوط می‌شود که آیین نامه آن به تازگی به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی برای نخستین بار در سال 93 انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن اینکه تدوین این آیین نامه نخستین تجربه در این زمینه از سوی وزارت بهداشت است، ممکن است نقایصی داشته باشد که با برگزاری جلساتی با معاونین دانشجویی و فرهنگی کشور و جلب نظر این افراد امیدوارم در سالهای آینده شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها تکمیل شود.

به گفته آیتی، نتایج رتبه بندی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در انتهای سال جاری اعلام خواهد شد.

وی در این باره تصریح کرد:‌ نتایج این رتبه بندی به وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد و در پی آن بر اساس شاخص‌های سنجش، مشکلات مختلف فرهنگی و دانشجویی برخی از دانشگاه‌ها کشف و اصلاح می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در رابطه با سیاست‌های تشویقی این معاونت برای دانشگاه‌های برتر در حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی اظهار کرد: با اینکه این برنامه رتبه بندی برای نخستین بار در سال جاری برگزار می‌شود، تشویق‌ها و امتیازاتی هم از سوی وزارت بهداشت و هم معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارتخانه شامل حال دانشگاه‌های برتر خواهد شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 198 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image