ارتباط مستقیم با 30672 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی شناسایی 364 هزار نفر از اولیای بیسواد دانش‌آموزان

شناسایی 364 هزار نفر از اولیای بیسواد دانش‌آموزان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی اولیا و اعضای خانواده دانش‌آموزان از شناسایی 364 هزار نفر از این افراد که از نعمت سواد بی‌بهره‌اند خبر داد.



علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال جاری پرداخت و با بیان اینکه سواد آموزی تابع سال تحصیلی دانش‌آموزی نیست، اظهار کرد: افراد باید وقت مناسب برای آموزش خودشان را انتخاب کنند و آسایش بیشتری داشته باشند.


وی ادامه داد: از سوی دیگر باید متون و محتوای آموزشی، آنها را در محیط پیرامونی‌شان توانمند کند تا به صورت موثر در امور اجتماعی مشارکت داشته باشند و بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند، به همین خاطر حداکثر انعطاف را در زمان، ‌مکان، ‌ محتوای آموزشی، روش‌ها و آموزش‌دهنده‌ها ایجاد کرده‌ایم.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه در سال جاری، 14 برنامه را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که کار بر اساس این برنامه‌ها در سطح کشور پیش می‌رود، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما که وقت و هزینه بسیاری برای آن مصروف شده است، بازتوانی کامل اولیای دانش آموزان است.



آغاز عملیات سوادآموزی 364 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان


باقرزاده افزود: متاسفانه بخشی از جمعیت بی سواد از اعضای خانواده دانش آموزان شامل خواهر، برادر، پدر یا مادر هستند. برای اجرای این طرح گروه سنی زیر 50 سال را هدفگذاری کردیم. در همین راستا 364 هزار نفر از اعضای خانواده دانش‌آموزان ما که از نعمت سواد بی‌بهره‌اند شناسایی شده‌اند. این آمار را به تفکیک استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس کشور در اختیار مدیران کل هر بخش قرار داده‌ایم.


وی با بیان اینکه مدیر هر مدرسه موظف است اولیا را دعوت کند و مجددا از بیسواد بودن آنها مطمئن شود، گفت: اگر محرز شود به علت خطای بانک‌های اطلاعاتی فردی باسواد بوده است و به اشتباه در فهرست ما قرار گرفته است به او مدرک می‌دهیم و این مدرک در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود. مابقی افراد هم فرصت دارند با برنامه‌ریزی مدیر مدرسه از نعمت سواد برخوردار شوند.



ضرورت بازنگری در متون آموزشی نهضت سواد آموزی


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره ضرورت بازنگری در متون و محتوای آموزشی نهضت سواد آموزی با توجه به تغییر نظام آموزشی گفت: یکی از ویژگی‌های خاص دوره سواد آموزی توجه به نیاز مخاطبین است. ما تلاش کردیم آنچه را که تولید می‌کنیم مورد نیاز مخاطبانمان باشد. هرچند محتویاتی با مشورت اساتید مختلف تهیه کردیم اما هنوز هم محتوای تولید شده کفایت نیاز نمی‌کند.


باقرزاده افزود: ناچاریم متناسب با فرهنگ هر کدام از استان‌ها،‌ قومیت‌ها، جنسیت افراد، نوع اشتغال، گروه‌های سنی و سبک زندگی مرتبا محتوای جدید تولید کنیم تا متناسب با نیاز جامعه هدف باشد و بتواند وی را برای حضور در برنامه‌های سواد آموزی تشویق کند. در حال حاضر اینگونه نیست و تلاش می‌کنیم در آینده محقق شود. از جمله اقداماتی که در این راستا انجام داده‌ایم این است که تمام مخاطبانمان را به چند گروه تقسیم کرده‌ایم.



تولید محتوای جدید آموزشی برای کارگران، اصناف، کشاورزان و زنان


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه در حال تولید محتوای جدید برای گروه کارگران و اصناف ، کشاورزان و زنان هستیم، گفت: قبلا برای سربازها که در پادگان‌های نظامی آموزش می‌بینند و همچنین برای زندانیان کتاب خاص داشتیم. در واقع ما استانداردهای سواد را ملاک قرار دادیم ولی در محتوا به نیاز گروه‌های مختلف توجه کردیم. به عنوان مثال نیاز زنان با مردان برای آموزش متفاوت است و باید محتوای آموزشی برای آنان متفاوت باشد یا کارگران به اصطلاحاتی نیاز دارند که اصناف نیازی به فرا گرفتن آنها ندارند.


وی در ادامه درباره قیمت کتاب‌های سوادآموزی اظهار کرد: تمام کتاب‌ها در تمام طرح‌های ما رایگان است و سازمان نهضت سواد آموزی این کتاب‌ها را تهیه و در اختیار افراد قرار می‌دهد. در پادگان‌های نظامی نیز همینگونه است؛ البته ستاد مشترک نیروهای مسلح با دستور فرمانده کل قوا این امتیاز را قائل شده است که آموزش دهنده‌ها نیز از پرسنل رسمی خود نیروهای مسلح باشند بنابراین ما هزینه‌ای برای افراد آموزش دهنده در پادگان‌ها نمی‌پردازیم.


باقرزاده در پایان گفت: در تمام فصول سال ( از 15 فروردین تا آخر بهمن) امکان ثبت نام در دوره‌های سواد آموزی وجود دارد.

آمار بازدید: 229 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image