ارتباط مستقیم با 30659 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رییس دانشگاه اصفهان: آیین نامه ارتقاء باید بازنگری شود

رییس دانشگاه اصفهان: آیین نامه ارتقاء باید بازنگری شود

رییس دانشگاه اصفهان گفت: باید با نظرات سیاستگذاران نقشه راه را تدوین کرد تا در نهایت شروعی باشد برای بازنگری در آیین نامه‌ها و ابزارهای علم سنجی که مطمئنا می‌تواند راهگشای ما برای جلوه علمی بهتر کشور باشد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، دکترهوشنگ طالبی درهمایش ملی سنجش علم اظهارکرد: علم سنجی بر روی عملکرد فردی و اجتماعی در کشور تاثیرگذار است؛ در بعد فردی به جهت اینکه اساتید و دانشگاهیان در جهت این سنجش، برنامه‌هایشان را تدوین کنند و در بعد اجتماعی به جهت اینکه دستگاه‌ها و مراکز آموزشی این فعالیت‌ها را جهت می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در کشور سیاست‌ها و اهمیت‌ به جایگاه علم در ابعادی مانند تولید محصولات علمی به صورت مقاله و کتب نمود پیدا کرد، افزود: در مقطعی جهت گیری‌هایی که شکل گرفت نشان داد که چقدر تولیدات علمی چاپ شده در ISI در کشور رشد داشته است.

وی ادامه داد: این واقعیت نشان داد که چه پتانسیل علمی بالایی در کشور وجود دارد و اگر مسئله‌ای به عنوان شاخص مطرح شود آن شاخص به شدت افزایش پیدا می‌کند و خوشبختانه کشور به سرعت در این زمینه مسیر ترقی را طی کرد و رتبه‌های علمی را بهبود بخشید و در جایگاه نسبتا مناسبی قرار گرفت.

طالبی با بیان اینکه بین اندیشمندان اختلاف نظر است که آیا سنجش علم محدود به مقالات ISI است یا نه، افزود: قبل از این مسئله سال‌ها بحث ارتقای اعضای هیئت علمی مطرح بوده و در این راستا آیین نامه‌ای تدوین شده که به نظر می‌رسد هنوز هم شاخص‌ها به لحاظ محتوا در همین جهت است و تنها در تعداد ماده تغییر کرده است.

وی ادامه داد: زمان آن رسیده که یک بازنگری و بازبینی در آیین نامه ارتقا صورت پذیرد تا شاخص‌های جدیدی را مطرح کنیم که در جهت پیشرفت علمی کشور باشد و با وزن دهی شاخص‌های مختلف در نهایت معیاری برای اندازه گیری تعیین کنیم.

طالبی با بیان اینکه امروزه ضرورت سنجش و اندازه گیری احساس می‌شود، اضافه کرد: باید ابزاری برای اندازه گیری متناسب پیدا کنیم که با زیست بوم ما هماهنگی داشته باشد و در عین حال هماهنگ با ارزیابی‌های علمی در دنیا رقابت‌مان را به منصه ظهور گذاشته تا در نهایت جایگاه واقعی‌مان را نشان دهیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 204 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image