ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایران در 30 کشور کرسی آموزش زبان دارد

ایران در 30 کشور کرسی آموزش زبان دارد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ورئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها ، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور ، محور اصلی ارتقای کیفی فعالیت های دانشگاه ها و مراکز علمی را مبتنی بر گسترش همکاری های بین المللی دانست.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسین سالار آملی در این همایش با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما یک درصد در تولید علم و 99 درصد در استفاده از علم دنیا نقش دارند ، گفت:مهم ترین بحث پیش روی ما بحث درون زایی و برون نگری است.

وی وظایف کلی دانشگاه ها را در حوزه همکاری های بین الملل حول چهار محور عنوان کرد و افزود: این چهار محور کلان شامل همکاری بین دانشگاه های داخل وخارج ، همکاری سازمان های بین المللی علم و فناوری ، همکاری با یونسکو که محور ایده های جدیدی است که نسل جوان از ان استفاده می کند و ایجاد کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های جهان است.

سالار آملی در ادامه افزود: سازمان یونسکو جامعه روشنفکری دنیا را هدایت می کند ودر کشور ما سه مرکز به نام های مرکز منطقه ای یونسکو ، کمیسیون ملی یونسکو و نماینده ایران در یونسکو در فرانسه این ارتباط را برقرار می سازند.

وی در خصوص کرسی های زبان فارسی گفت: ایران در 30 کشور جهان 38 کرسی آموزش و تدریس زبان فارسی دارد که این امر نیز در توسعه روابط بین الملل ما اثر گزار است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین المالل، دو ضعف عمده نگرش خطی را در نبود بازخورد مناسب و ارزیابی نامشخص دانست و افزود:در نگرش خطی هر یک از نهاد های تولید علم مسیر خود را طی می کنند و تقسیم کار نامشخص است در حالی که در نظام ملی نوآوری و فناوری ، بازیگران صحنه دیگر بازیگران سنتی نیستند در این نظام صنعت گر، سازمان استاندارد ، وزارت امور خارجه و غیره هم نقش عمده را ایفا می کنند.

وی ملاک های درجه بندی دانشگاه های دنیا را در سطح بین الملل شش معیار برشمرد و اظهار داشت:این معیار ها شامل تعداد کارکنان بین المللی در دانشگاه است ( به عنوان مثال دانشگاهی که دارای پنج عضو هیئت علمی خارجی باشد رتبه می گیرد)، مقالاتی که در دانشگاه ها چاپ می شود ودر سطح بین المللی منتشر می گردد، دانشجویان خارجی که دانشگاه توانسته است جذب کند ، پروژه های مشترک مابین دانشگاه ها و اینکه استادان یک دانشگاه چه اندازه بتوانند پروژه های بین المللی و اعتبار بگیرند و دوره های آموزشی مشترک بین دانشگاه ها که همه این موارد باعث می شود یک دانشگاه به دانشگاه نسل سوم در دل نظام نوآوری تبدیل شود.

وی افزود:برای بین المللی کردن دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید فرار مغزها را به گردش مغزها تبدیل کنیم ، تفویض اختیار برگزاری سمینارها و نشست های بین المللی به هیئت امنای دانشگاه ها و تفویض اختیار برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور به این هیئت ها از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

وی در خاتمه سخنان خود همکاری های جهانی در ارتباط با روابط عمومی ها راحول چهار محور اصلی دانست و گفت: باید توجه کافی به معرفی بین المللی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داشته باشیم همچنین برجسته کردن نقاط مهم فعالیت های دانشگاهی به صورت هنری و فرهنگی در این قالب می گنجد ، به عنوان مثال اگر دانشگاهی در کشور ما در جذب دانشجویان دختر موفق بوده و یا اگر دانشگاهی در جذب دانشجویان ناتوان جسمی و نابینا موفق عمل کرده است باید این موارد را به شکل عکس و تصویر و اسلاید منعکس کرد که همه این مواردبه نوعی کمک به بین المللی کردن دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشورمان است که در این مقوله به کمک روابط عمومی ها بسیار نیازمندیم.

گفتنی است دکتر سالارآملی وجود دفتر همکاری های علمی بین المللی وایجاد پست معاون بین الملل در سطح دانشگاه ها را در جهت توسعه روابط علمی بین المللی با سایر کشور ها بسیار موثر دانست و گفت: ما باید یک حداقل ساختاری از نظر روابط بین الملل در همه دانشگاه ها داشته باشیم تا در مسیر دانشگاه های نسل سوم قدم برداریم .

انتهای پیام

آمار بازدید: 198 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image