ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای صدور ویزای علمی

اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای صدور ویزای علمی

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمادگی صدور ویزای علمی را داریم، اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی پذیریم کشوری بیاید و بخواهد دانشجویان کشور دیگر را از فراگیری بخشی از علوم محروم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز در دوازدهمین مراسم آئین نکوداشت دانش‌آموختگان خارجی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برای بنده و دوستان ما در وزارت امور خارجه جای سعادت است که با اقدامات اولیه کنسولی زمینه حضور شما دانشجویان را فراهم کرده ایم.

وی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که زمینه را برای حضور این دانشجویان تسهیل کردند و همچنین از دانشگاه تهران به عنوان میزبان این دانشجویان، تشکر کرد.

قشقاوی به خاطره ای از شب یلدا اشاره کرد و گفت: پدر من در شب یلدا فال حافظ می گرفت و یادم می آید که روی آن می زد و می گفت بد ِبد را بینداز و خوب ِخوب را بپرداز. شما هم میهمانان ما هستید، خوب ِخوب و بد ِبد را دیده اید، پس خوب ِخوب را بپردازید و بد ِبد را بیندازید.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه خطاب به دانشجویان خارجی گفت: شما ناقل خوب فرهنگ ایرانی برای کشور خود باشید.

وی تصریح کرد: علم، مرز جغرافیایی نمی شناسد. آن روزگاری که ایمیل و ارتباطات جمعی نبود، دیوانی در لاهور نگاشته می شد، به نظامیه بغداد فرستاده می شد، سپس به مرو و خوارزم می رفت.

قشقاوی ادامه داد: ما حق توسعه را جزء حقوق بشری می دانیم و به هیچ وجه نمی پذیریم کشوری بیاید و بخواهد دانشجویان کشور دیگر را از فراگیری علوم محروم کند. این ضد حقوق بشر است، چون حق توسعه دانش، جزء حقوق ذاتی بشر است و نمی شود به هیچ عنوان کشوری را از فراگیری آن محروم کرد. وزارت امور خارجه درهای خود را به روی تمام دانشجویان باز کرده است و ما در هر کشوری که سفارتخانه و با آنها ارتباطات علمی داریم، آمادگی همکاری علمی و فرهنگی و صدور ویزای علمی و اقامت علمی را نیز داریم. ما در تمام مذاکرات دیپلماتیکی که داریم آمادگی این را داریم که بخشی از آن را به مراودات علمی اختصاص دهیم.کنسولی وزارت امور خارجه گفت: وزارت خارجه در کنار وزارت علوم زمینه را برای حضور دانشجویان خارجی فراهم می کند و اگر کمی و کسری وجود دارد، بد ِبد را بیندازید و خوب ِخوب ما را بپردازید.

آمار بازدید: 130 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image