ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بزرگترین رویداد دانشگاهی ایران و جهان عرب انجام شد

بزرگترین رویداد دانشگاهی ایران و جهان عرب انجام شد

در مهم ترین رویداد علمی دانشگاهی میان ایران و جهان عرب، رئیس دانشگاه کویت در سفر 10 روزه به ایران ضمن بازدید از 7 دانشگاه و دیدار و گفت‌وگو با روسای آن 6 توافقنامه همکاری علمی با این دانشگاه‌ها امضاء کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پروفسور عبداللطیف البدر، رییس دانشگاه کویت و هیات عالی رتبه هفت نفره همراه که با هماهنگی و ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در آن کشور به شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان سفر کرده بود طی 10 روز گذشته با روسای دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، فردوسی مشهد، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، شیراز و علوم پزشکی شیراز دیدار و پیرامون ساز و کار گسترش همکاری‌های علمی، مبادله استاد و دانشجو بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدارها که با حضور تعدادی از روسای دانشکده‌های دانشگاه کویت و اعضای هیات همراه، اعضای هیات امنای دانشگاه‌های ایرانی و عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشورمان در کویت انجام شد 6 توافقنامه همکاری علمی فرهنگی دو جانبه به امضای دو طرف رسید که بستر ساز آغاز فصل نوینی از مبادلات علمی و دانشگاهی ایران و کویت است.

در توافقنامه‌های امضاء شده میان ایران و کویت که برای نخستین بار در تاریخ روابط پنجاه ساله دو کشور انجام می شود، بر اهمیت برگزاری سمینارهای علمی پژوهشی مشترک، همکاری متقابل در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی آکادمیک میان دو کشور و در سطح منطقه‌ای، تشویق تبادل متقابل اعضای هیات علمی جهت گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی، تبادل متقابل استاد و دانشجو برای گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزشی، اعزام دانشجویان در مقاطع دکترا و پست دکترا، اعزام اساتید ایرانی به دانشگاه کویت جهت راه‌اندازی کرسی زبان فارسی و تدریس آن در مقاطع تحصیلی گوناگون، آمادگی دانشگاه‌های ایرانی برای اعزام استاد به کویت برای تدریس رشته‌های شرق شناسی، هماهنگی جهت حضور و مشارکت در همایش های علمی و مبادله نشریات و کتب انتشار یافته تاکید شده است.

انجام موفقیت آمیز این دیدار که برای اولین بار در تاریخ همکاریهای دانشگاهی ایران و کشورهای عربی اتفاق می افتد و مطالعه کارشناسانه نتایج پرثمرآن، می تواند الگویی جهت داد و ستد علمی با دیگر کشورهای جهان باشد تا از دستاوردهای شگرف و کم نظیر دانشمندان جوان و دانشجویان پژوهنده کشورمان مطلع شوند و این تجربیات ارزشمند به دیگر کشورها منتقل شود.

هیات دانشگاهیان کویتی در این دیدار ده روزه از پژوهشگاه ناباروری رویان بازدید و از نحوه فعالیت‌های پژوهشی، درمانی و آموزشی این پژوهشکده و دستاوردهای زیست فناوری، درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و مهندسی ژنتیک محققان جوان کشورمان مطلع شدند.

عبداللطیف البدر رئیس دانشگاه کویت که از پزشکان نامدار این کشور است به همراه دکتر حسین دشتی رئیس دانشکده پزشکی و دیگر اعضای هیئت کویتی در بازدید چند ساعته از بیمارستان قلب تهران با جدیدترین متدهای جراحی قلب و عروق آشنا شدند.

این هیئت همچنین تأسیسات و دستاوردهای علمی بیمارستان نمازی شیراز را مشاهده و از پروژه‌های کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد نیز بازدید کرده و خواهان استفاده از تجربیات علمی این دانشگاه شد.

دانشگاهیان کویتی ضمن ابراز شگفتی از تحولات چشمگیر علمی پژوهشی کشورمان ابراز امیدواری کردند این دستاوردهای بی نظیر به دیگر کشورهای عربی و اسلامی نیز منتقل شود و دیگر مراکز دانشگاهی جهان اسلام از این ظرفیت‌های منحصر به فرد علمی بهره ببرند.

این هیات همچنین از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید و از نقش این نهاد در توسعه فعالیت‌های دانش محور، آفرینش تکنولوژی و انتقال آن از دانشگاه به صنعت جهت ارتقای توان رقابتی صنایع کشور مطلع شدند.

دانشگاهیان کویتی علاوه بر دیدار از کتابخانه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاههای کشورمان از موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی مشهد و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کردند.

در جلسات دو جانبه مقرر شد رایزن فرهنگی کشورمان در کویت مسئولیت پیگری و اجرای توافقنامه‌های منعقد شده را به عهد گیرد.

دیدارهیات عالیرتبه دانشگاهی کویت از ایران و امضای چندین توافقنامه مهم همکاری مشترک انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های گروهی داشت و جراید این کشور با درج خبر تفاهمات علمی و فرهنگی میان دو کشور همسایه و مسلمان ابراز امیدواری کردند این توافقنامه‌ها هر چند زودتر جامه عمل بپوشد و اجرا شود.

دانشگاه کویت با داشتن 40 هزار دانشجو در رشته‌های گوناگون تحصیلی یکی از دانشگاه‌های معتبر و با سابقه جهان عرب به شمار می‌آید.

انتهای پیام

آمار بازدید: 178 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image