ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگاه دولت به تشکل‌های دانشجویی ایجابی است

نگاه دولت به تشکل‌های دانشجویی ایجابی است

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هدف ما در دانشگاه‌ها افزایش تشکل‌ها نیست، گفت: هدف اصلی وزارت علوم در خصوص تشکل‌های دانشجویی این است که این مجموعه‌های فکری بتوانند سخن بگویند و همه سلیقه‌ها اجازه اظهارنظر داشته باشند.


حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: برای تشکیل یک تشکل دانشجویی در دانشگاه باید افراد متقاضی، شرح نوع فعالیت خود را به هیئت سه نفره دانشگاه متشکل از رییس، معاون دانشجویی و نمایندگی ولی فقیه برده و از آنجا مجوز دریافت کنند.

وی افزود: این قانون در دولت نهم و دهم مصوب شده است و در آن، وظیفه وزارت علوم را بستر سازی و نظارت بر روی تشکل‌ها دانسته است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم تا به امروز سعی کرده تا بستری مناسب برای تشکیل تشکل‌ها ایجاد و حداقل‌ها برای آنها در نظر گرفته شود؛ چرا که نگاه دولت به تشکل‌ها ایجابی است و در حال حاضر به تشکل‌هایی که درخواست مجوز دارند در چارچوب قانون مجوز داده می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه هدف ما در دانشگاه‌ها افزایش تشکل‌ها نیست، تصریح کرد: هدف وزارت علوم در خصوص تشکل‌های دانشجویی این است که این مجموعه‌های فکری بتوانند سخن بگویند و همه سلیقه‌ها اجازه اظهار نظر داشته باشند، بحث ما بحث کمی نیست، بلکه افزایش مشارکت در دانشگاه‌ها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر تشکل‌ها دانشگاه‌های کشور سه اتحادیه جامعه اسلامی، مجمع اسلامی(تحکیم وحدت) و انجمن اسلامی دانشجویان را در خود جای داده‌اند که نشان از فعالیت دانشگاه‌ها در بحث‌های مختلف جامعه دارد، البته در حال حاضر جنبش عدالت‌خواه نیز در برخی از دانشگاه‌های کشور در حال تاسیس شعبه است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نشریات دانشگاهی نیز اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم دارای 3500 نشریه دانشگاهی هستند که این خود نشان از وجود شور در دانشگاه‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان در خصوص تعداد تشکل‌ها و نشریات دانشگاهی اعداد و ارقام اعلام کرد، اما با توجه به ایجاد امید در جامعه به خصوص در فضای دانشگاه افزایش تقاضا برای هر دو مقوله وجود داشته است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 166 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image