ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تشکیل کمیته‌های قرآنی در وزارت علوم

تشکیل کمیته‌های قرآنی در وزارت علوم

معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سعی داریم علاوه بر اجرای مسابقات قرآنی، قرآن را وارد زندگی دانشجویی کنیم؛ به همین منظور کمیته‌های قرآنی در وزارتخانه ایجاد شده تا با ارائه راهکارهایی بتوان دانشجویان با ذائقه‌های مختلف را وارد مباحث دینی کنیم.


دکتر رشید جعفرپور درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: وزارت علوم در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مفاهیم قرآنی، برنامه‌هایی در دستور کار خود دارد که علاوه بر اجرای مسابقات قرآنی، این کتاب مقدس وارد زندگی دانشجویی شود به همین منظور کمیته‌های قرآنی هم اکنون ایجاد شده تا با ارائه راهکارهایی بتوان دانشجویان با ذائقه‌های مختلف را وارد مباحث دینی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بین دانشجویان به قران و عترت تأکید داشته باشیم، می‌توانیم انسان در تراز جمهوری اسلامی ایران را درست کنیم که این انسان اگر به باور دینی برسد، موفق خواهد شد به طوری که این امر با پیاده کردن آموزه‌های دینی نتیجه بخش خواهد شد.

فعالیت پنج هزار انجمن علمی در دانشگاه‌ها
معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حوزه علمی، پنج هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: امسال در جشنواره حرکت سعی خواهیم کرد تا فعالیت این انجمن‌ها را در مسیر اقتصاد مقاومتی پیش ببریم.

جعفرپور با بیان اینکه در حوزه کانون‌های فرهنگی، ادبی، هنری نیز هر سال جشنواره رویش برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کانون‌های فعال دانشگاهی که در مسیر این جشنواره حرکت می کنند، هدفمند و قانونمند می شوند به طوری که دانشجویان در اوقات فراغت خود، در این کانون‌ها حضور یافته و در مسیرعقلانی شدن پیش بروند.

بن خرید کتاب دانشجویی
معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارائه بن‌های خرید کتاب به دانشجویان نیز بیان کرد: رایزنی‌هایی با وزارت ارشاد صورت گرفته و با دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ این وزارت خانه، تفاهم نامه‌هایی داریم که در برخی موارد به ثمر رسیده و نیاز به تقویت دارند که از جمله این موارد، این است که کتاب هایی را در اختیار وزارت علوم قرار دهند تا بین دانشگاه ها توزیع کنیم.

جعفرپور ادامه داد: با ایجاد کتابخانه هایی در برخی دانشگاه ها، امکان ارائه بن خرید کتاب به دانشجویان فراهم خواهد شد و در رویکرد جدید سعی داریم موارد دکر شده در تفاهم نامه را عملی کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image