ارتباط مستقیم با 30709 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تسهیلات 5000 میلیارد ریالی برای صاحبان ایده و خلاقیت

تسهیلات 5000 میلیارد ریالی برای صاحبان ایده و خلاقیت

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، مطالبی را درباره اهتمام وزارت علوم به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، 5000 میلیارد ریال تسهیلات برای صاحبان ایده، تحقق کرسی‌های آزاد اندیشی و ... مطرح کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا فرجی دانا در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان ایلام در بازدید از روند احداث تونل کبیرکوه، گفت: دولت تدبیر و امید تکمیل طرح‌های نیمه تمام بویژه در مناطق محروم را به طور جدی دنبال می‌کند.

وی افزود: رییس جمهور در حد توان و اعتبارهای دولت بر تکمیل طرح‌های اثرگذار در معیشت مردم استان ایلام و سایر شهرستان‌ها تاکید دارد.

وزیر علوم با بیان اینکه تونل کبیرکوه یکی از طرح‌های راهبردی در بخش راهسازی است که تکمیل آن برکات بسیار زیادی را برای استان و کشور دارد، تصریح کرد: تکمیل این پروژه از خواسته‌های به حق مردم استان ایلام است.

فرجی دانا خاطر نشان کرد: آبدانان به واسطه ایثار و فداکاری مردمان این دیار در دوران دفاع مقدس شایسته همه گونه خدمت است.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم به عنوان وزیر معین در دور چهارم سفرهای استانی دولت تدبیر و امید به شهرستان آبدانان در 164 کیلومتری ایلام سفر کرده است.

افتتاح ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی ایلام
همچنین در مراسمی با حضور فرجی دانا ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی ایلام 1 افتتاح شد.

در حاشیه چهارمین سفر استانی هیات دولت به استان ایلام، وزیرعلوم به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری با حضور بر مزار شهدای آبدانان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون مجاهدت و خون پاک شهداست و شهدا بزرگترین حماسه‌ها را آفریدند و با مقاومت و ایثار خود از کیان نظام دفاع کردند.

وی افزود: همه ما مدیون و مرهون خون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم و باید تلاش خود را در راستای حفظ این دستاوردها و ارادت به آرمان‌های شهدا و امام راحل به کار بریم.

گفتنی است در این سفر پدر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته‌ای کشور نیز ضمن خیر مقدم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: شهدا به عنوان ذخایر ارزشمند انقلاب، مایه مباهات و سرافرازی همه نسل‌ها هستند.

تسهیلات 5000 میلیارد ریالی برای صاحبان ایده و خلاقیت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دولت امسال 5000 میلیارد ریال برای حمایت از طرح‌های خلاقانه مبتکران و مخترعان در نظر گرفته است.

فرجی دانا در جمع مردم شهرستان آبدانان در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تبدیل ایده‌های علمی به ثروت است، اظهار کرد: 150 مرکز رشد هم اکنون در سراسر کشور برای حمایت از طرح‌های ابداعی دانشجویان و اساتید دانشگاه ایجاد شده است.

وی همچنین از فعالیت 35 بوستان کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: یک بوستان نیز در استان ایلام راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به فعالان حوزه کارآفرینی منطقه است.

فرجی دانا خاطر نشان کرد کرد: با ابتکار عمل رییس جمهور و با ارائه ساز و کارهای مؤثر شاهد کم شدن اثر تحریم‌ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

وزیر علوم تصریح کرد: نرخ تورم در هشت ماهه گذشته از 45 درصد به 32 درصد کاهش یافته و در صدد هستیم این آمار را به 25 درصد کاهش دهیم.

وی در ادامه آبدانانی‌ها را از مردمان تحصیل کرده و با درجه هوشی بالا دانست و گفت: نام این شهرستان در فهرست وزارت علوم به عنوان یکی از افتخارهای ملی می‌درخشد و نمونه بارز شخصیت‌های بزرگ این منطقه شهیدان رضایی نژاد و جرایه هستند.

فرجی دانا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه من حامل سلام و درود رییس جمهور به مردم شهرستان شهید پرور آبدانان هستم، اظهار کرد: وجود جوانان تحصیل کرده و مستعد یکی از مزیت‌های آبدانان است که وظیفه مسئولان اجرایی را برای توجه بیشتر به این شهرستان دوچندان کرده است.

همه مسئولان دانشگاهی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مورد کرسی های آزاداندیشی وظیفه دارند
وزیر علوم همچنین با بیان اینکه همه مسئولان دانشگاهی در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مورد کرسی‌های آزاداندیشی وظیفه دارند، اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند با سنجش و ارزیابی روند موجود و اشکالاتی که در مسیر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد، فضای پر نشاط را در دانشگاه‌ها گسترش دهد.

رضا فرجی دانا در جلسه 268 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار ضمن گرامیداشت ایام هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مطهری، گفت: انشاالله دانشگاه‌ها بتوانند در سایه سار افکار متعالی استاد شهید مطهری ضمن سرعت دادن به حرکت علمی کشور به سمت قله‌های رفیع تر، کانون‌های معنویت و دینداری باشند.

در ادامه این جلسه، گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون نحوه تسهیل در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به ایجاد یک فضای امن برای اظهار نظر علمی در سطح دانشگاه‌ها، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت کنندگان در این کرسی‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.

در بخش دیگری از گزارش مذکور، رفع ابهامات و شبهات گوناگون و ایجاد فرصت عادلانه و قانونی برای طرح افکار و نظرات از اهداف برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برشمرده شده است.

در انتهای این گزارش نیز مشکلاتی مانند پیچیدگی‌ها و دیوان‌سالاری حاکم بر برخی از دانشگاه‌ها، تراکم مقررات و سیاست زدگی جو دانشگاه‌ها در برخی از مقاطع زمانی از موانع برگزاری این کرسی‌ها ذکر شده است.

آمار بازدید: 115 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image