ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری گزارش آماری آزمون دکتری 93/ معرفی 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه ها

گزارش آماری آزمون دکتری 93/ معرفی 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به گزارش آماری آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 گفت: در این دوره آزمون 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مراحل بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 تعداد 240 هزار 391 نفر ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به سال 92 تعداد 22 هزار و 525 نفر به معنی 10.33 درصد بیشتر بود.

توکلی اظهار داشت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد 194 هزار و 296 نفر یعنی 80.82 درصد ثبت نام کنندگان در جلسه آزمون حاضر و تعداد 46 هزار و 95 یعنی 19.18 درصد افراد غایب بودند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 31 فروردیت ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون 49 هزار و 537 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که 25.50 درصد شرکت کنندگان در آزمون را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته در آزمون، تعداد 38 هزار و 6 نفر یعنی 76.72 درصد مجازین به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی اضافه کرد: از تعداد افرادی که در آزمون انتخاب رشته کردند، فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر یعنی 72.32 درصد انتخاب رشته کنندگان با توجه به ظرفیت پذیرش 12 هزار و 188 نفری، اولویت کد رشته های انتخابی، نمرات کل اکتسابی و سهمیه به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی منتشر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به عبارت دیگر 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شدند.

توکلی تاکید کرد: در تعیین تعداد معرفی شدگان برای بررسی سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی و سایر مراحل گزینش به مواردی از قبیل تغییر سیستم نمره کل سازی برای گزینش نهایی نسبت به آزمون سال گذشته، فراهم کردن شانس بیشتر برای داوطبان واجد شرایط و کمک به دانشگاه ها به منظور انتخاب بهتر دانشجویان واجد شرایط و همچنین ظرفیت پذیرش دقیقا توجه شده است.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image