ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه شهید باهنر سالی 2370 متخصص روانه جامعه کرده است

دانشگاه شهید باهنر سالی 2370 متخصص روانه جامعه کرده است

رییس دانشگاه شهیدباهنر کرمان گفت: جایزه مرحوم افضلی‌پور در واقع سختگیرانه‌ترین جایزه کشور بوده و عصاره همه جوایز است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکترمحمدجواد فدایی در مراسم نهمین دوره جایزه افضلی‌پور دردانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: این جایزه به دو منظور یادی از بنیان‌گذار و بزرگ مرد تاریخ دانشگاه و کار خیر ایشان و همچنین تجلیل از بزرگان علم، دانش و تحقیق به برگزیدگان اهدا می‌شود.

فدایی با اشاره به اهمیت جایزه مرحوم افضلی‌پور تاکید کرد: این جایزه در واقع سختگیرانه‌ترین جایزه کشور بوده و عصاره همه جوایز محسوب می‌شود و به کسانی اهدا خواهد شد که دارای حداقل پنج جایزه از هفت جایزه کشوری باشند.

رییس دانشگاه شهیدباهنر کرمان ادامه داد: افرادی که موفق به دریافت جایزه مرحوم افضلی‌پور می‌شوند در واقع در رشته خود نفر اول هستند.

وی سپس دلیل ماندگاری کار مرحوم افضلی‌پور را اخلاص زیاد او دانست و افزود: کارهای خیر زیادی انجام می‌شود که بعضاً برخی از این کارها بدون مطالعه انجام شده و ممکن است استفاده چندانی نداشته باشند، اما من معتقدم مرحوم افضلی‌پور با تشخیص درست اولویت و نیت خالص اقدام به ساخت دانشگاه نمود از این رو یاد او و همسرش همواره جاودان خواهد ماند.

فدایی تصریح کرد: همچنین همت والا و اراده مرحوم افضلی‌پور، دید وسیع و پشتکار وی موجب پیشرفت دانشگاه شد چراکه وی بسیار دلسوز بود و شاید کمتر کسی را ببینیم که مانند ایشان به کیفیت کار توجه داشته باشد.

برای حفظ این دانشگاه بیش از پول به همت نیازمندیم
رییس دانشگاه شهیدباهنر کرمان گفت: ما برای حفظ این دانشگاه بیش از آنکه به پول احتیاج داشته باشیم به همت و دلسوزی نیازمندیم.

فدایی اظهار کرد: این دانشگاه در طول 38 سالی که از عمرش می‌گذرد منافع فراوانی برای منطقه جنوبشرق کشور کسب کرده است به گونه‌ای که ظرف مدت 22 دوره گذشته در کشور، جز 10 دستگاهی محسوب می‌شود که بیشترین اساتید نمونه را داشته است.

وی ادامه داد: از سال 64 تاکنون 66 هزار و 370 نفر از دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فارغ‌التحصیل شده‌اند یعنی سالانه 2370 نفر نیروی متخصص به جامعه تقدیم شده است و قطعاً این محصول نتیجه گام نخست مروحم افضلی‌پور می‌باشد.

رییس دانشگاه شهیدباهنر کرمان بیان کرد: همچنین از سال 75 تاکنون 1046 پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه انجام به نتیجه رسیده است و در مجموع می‌توان گفت سالانه 60 پروژه تحقیقاتی در دانشگاه شهید باهنر انجام می‌شود.

فدایی تصریح کرد: در سه سال 89 تا 91 تعداد 15 کار تحقیقاتی در این دانشگاه منجر به اختراع شده و در زمینه‌های مختلف دستاوردهایی حاصل شده است.

وی به موفقیت‌های ورزشی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر نیز اشاره کرد و گفت: از سال 71 تا 92 دانشجویان در مسابقات ورزشی و المپیادهای کشوری 12 رتبه نخست، پنج رتبه دوم و 9 رتبه سومی را کسب کرده‌اند که این جایگاه بسیار قابل قبول است.

همکاری 793 عضو هیات علمی با دانشگاه شهیدباهنر
رییس دانشگاه شهیدباهنر کرمان افزود: طی مدت 38 سال گذشته تعداد 793 نفر به عنوان عضو هیات علمی با این دانشگاه همکاری داشته‌اند و هم اکنون نیز 663 نفر عضو هیات علمی هستند ضمن اینکه 133 نفر دیگر بازنشسته و یا منتقل شده‌اند.

فدایی سپس پیشنهاد کرد: در تقویم دانشگاه روزی را به نام مرحوم افضلی‌پور نامگذاری و جایزه ایشان را در همان روز به برگزیدگان اهدا کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود هفته ای را نیز به نام هفته حمایت از دانشگاه شهید باهنر نامگذاری کنیم تا ارتباط با این مرکز بیش از گذشته شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 152 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image