ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار مانده، منتظر میز و صندلی‌اند

فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار مانده، منتظر میز و صندلی‌اند

استاندار هرمزگان گفت: معتقدم دانشگاه‌های استان باید با ایجاد فضایی آزاد به سمت نقد مشفقانه و منصفانه و ارائه راهکار در راستای پیشرفت استان بروند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه خلیج فارس، جاسم جادری در گردهمایی هیئت‌های علمی و اساتید دانشگاه هرمزگان و دانشکده‌های وابسته که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: اگر در این سال‌ها به دلسوزی‌ها و نصیحت‌های اساتید و صاحب نظران توجه می‌شد، امروز با این حجم مشکلات مواجه نبودیم.

وی اضافه کرد: هرمزگان هلال طلایی خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین مناطق استراتژیک دنیا است، اما هنوز بسیاری از ظرفیت‌های این استان حتی به فعل هم نرسیده‌اند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به دنبال ایجاد روحیه تملق در دانشگاه‌ها و اساتید نیستیم، ادامه داد: فضای حاکم بر دانشگاه باید فضایی باشد که اساتید و دانشجویان بتوانند به راحتی نظرات خود را بیان کرده، به نقد امور بپردازند و برای حل مشکلات راهکار بیابند، اما این نقد با تخریب تفاوت زیادی دارد و باید مراقب باشیم به سمت بازی‌های سیاسی نرود.

جادری خاطر نشان کرد: اگر روحیه نقد دلسوزانه و مشفقانه بر جامعه علمی و صاحب نظران حاکم شود، منجر به یافتن مسیر درست توسعه و پیشرفت می شود.

وی اشتغال را یکی از چالش‌های مهم پیش روی دولت عنوان کرد و یادآور شد: بخش مهمتر در این چالش، حجم بزرگ افراد فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که بیکار مانده و منتظر میز و صندلی می باشند.

استاندارهرمزگان تاکید کرد: رشته‌های دانشگاهی باید کاربردی شده و بر اساس نیازهای جامعه تعیین شود و با سیاست‌های تشویقی جونان را به سمت این رشته‌ها جذب کرد.

جادرین با بیان اینکه اگر امروز در رشته‌های دانشگاهی بازنگری صورت نگیرد بازهم روند فارغ التحصیلان بیکار ادامه می یابد، یادآور شد: یادمان نرود نسل‌های آینده در مورد ما و عملکرد ما قضاوت می‌کنند و باید نقطه اصلاح مسیر باشیم.

وی اظهار کرد: امروز بزرگترین و مهمترین تصمیم دولت برای هرمزگان گرفته شده و تبدیل جاسک به منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد که باید برای این مهم برنامه ریزی کرد تا بهترین بهره برداری را به سود مردم منطقه داشته باشیم.

آمار بازدید: 122 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image