ارتباط مستقیم با 30745 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه افسری امام علی(ع) بسترساز امنیت و دفاع است

دانشگاه افسری امام علی(ع) بسترساز امنیت و دفاع است

فرمانده دانشگاه افسری امام علی با بیان اینکه آموزش دو میلیون و 500 سرباز در ارتش از سرپنجه‌های این دانشگاه است، گفت: این دانشگاه بسترساز امنیت و دفاع است و با وجود اینکه در سال‌های اخیر 8 هزار فارغ‌التحصیل داشته است بازهم مقام معظم رهبری تاکید بر افزایش ظرفیت‌ها دارد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرتیپ فولادی با سخنرانی در مراسم بازدید وزیرعلوم از این دانشگاه گفت: براساس ماده 142 قانون اساسی مسئولیت حفاظت از تمام مرزهای کشور برعهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت حفاظت از 6 هزار کیلومتر مرز جغرافیایی را بر عهده دارد. عملکرد ارتش در دوران انقلاب و پس از آن همواره مورد تقدیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و این دانشگاه را به عنوان خاستگاه ارتش عنوان کرده‌اند.

سرتیپ فولادی با بیان اینکه مبنای تمام تحولات ارتش در این دانشگاه کلید می‌خورد، اظهار کرد: عملکرد این دانشگاه از ابتدا تاکنون به گونه‌ای بوده که این مکان را به عنوان ذخیره دینی و سنگ بنای محکم ارتش می‌نامند.

وی با اشاره به عملکرد این دانشگاه اظهار کرد:‌ در طول 8 سال دفاع مقدس این دانشگاه افتخار آموزش دو میلیون سرباز را داشته که به دفاع مقدس ارسال شدند.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) قدمت این دانشگاه را 90 سال عنوان کرد و افزود:‌یکی از ابتدایی ترین مکان های آموزشی و دفاعی امنیتی به منظور کادرسازی یگان ارتش این دانشگاه بوده و دانشکده افسری امام علی وظیفه خود را پرورش افسران لایق و مبتکر می‌داند.

وی افزود: بیش از 6 هزار کیلومتر مرز با کشورهای دیگر و 15 همسایه در اطراف ایران و حضور 40 پایگاه از نیروهای فرامنطقه‌ای در اطراف ایران برخی تهدیدهایی را ایجاد کرده که نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نیروی خداوند و منویات رهبری توانسته‌اند گام‌های خوبی را بردارند.

سرتیپ فولادی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه افسران باید در یک محیط علمی و پاک تربیت شوند افزود: ایشان همیشه بر لزوم افزایش ظرفیت‌ها، نوآوری ها و رشد بصیرت و اخلاق تاکید داشتند و این دانشگاه توانسته به این مسائل جامه عمل بپوشاند. و این دانشگاه افتخار این را دارد که مقام معظم رهبری 33 بار در این دانشگاه حضور پیدا کردند.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) با تاکید بر اینکه هیچ دانشگاهی وجود ندارد که یک هزار شهید داشته باشد اظهار کرد:‌ اولین گروهی که در دفاع مقدس به خوزستان اعزام شدند دانشجویان این دانشگاه بودند و دو فرمانده بزرگ امیر نامجو و صیاد شیرازی و سپهبد زرندی از دانش‌آموختگان این دانشگاه بوده‌اند.

وی با اشاره به آموزش‌هایی که به دانشجویان این دانشگاه داده می‌شود، افزود:‌ جدای از مصوبه وزارت علوم مبنی بر آموزش 140 واحد درسی مسائل مختلفی همچون احکام، قرآن، تیراندازی،‌ شنا و ورزش‌های رزمی به دانشجویان دانشکده افسری آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در طول دوران خدمت خود حدود 30 هزار فارغ‌التحصیل داشته است، اظهار کرد: با وجود اینکه از سال 85 تا 92 حدود هشت هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم و این دانشگاه، دانشگاهی است که شبانه‌روزی فعالیت می‌کند، مقام معظم رهبری در افزایش ظرفیت‌های این دانشگاه تاکید دارد.

وی خطاب به وزیرعلوم گفت: زمانی که ما برنامه‌های شما را در مجلس شورای اسلامی مطالعه کردیم متوجه شدیم که راهبردهای شما همیشه با ماست و از شما درخواست کمک و مساعدت در حل مشکلات این دانشگاه را داریم و امیدواریم در مهرماه امسال که میزبان مقام معظم رهبری در دانشگاه خواهیم بود گزارشی از دستاوردهای حضور شما به ایشان ارایه کنیم.

آمار بازدید: 179 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image