ارتباط مستقیم با 30860 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیشرفت علم و فناوری اقتدار ملی به همراه دارد/ تخصیص بودجه باید براساس سرانه‌ باشد

پیشرفت علم و فناوری اقتدار ملی به همراه دارد/ تخصیص بودجه باید براساس سرانه‌ باشد

وزیرعلوم در بازدید از دانشگاه افسری امام علی (ع) با تاکید بر اینکه امروزه قدرت نظامی بر آمده از علم و فناوری است اظهار کرد: اگر به سیر تاریخ نگاه کنیم علم و فناوری همیشه خود را در عرصه‌های نظامی به خوبی نشان داده‌اند.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فرجی دانا در این مراسم گفت: تاریخچه این دانشگاه، تاریخچه افتخارآمیزی است و برای همه ما باعث افتخار است که در ارتش ما این صحنه از تخصص همراه با پایبندی به ارزش‌ها وجود دارد. این باعث مباهات وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه آنچه که در ارتش مایه افتخار است تخصص در کنار تعهد است اظهار کرد: کشورهایی که خود را آقای دنیا می‌دانند جز با تسلط بر حوزه فناوری این جایگاه ها را به دست نیاورده اند. مقام معظم رهبری نیز بر لزوم توجه بر علم و فناوری در عرصه قدرت‌های جهانی تاکید داشته‌اند و پیشرفت علم و فناوری نه تنها اقتدار سیاسی بلکه اقتدار ملی به همراه خواهد داشت.

وزیر علوم با بیان اینکه حوزه فناوری‌های نظامی همیشه پیشگام‌تر از فناوری های بوده‌اند که در عرصه جامعه وجود داشته است، گفت: هرآنچه که امروز به عنوان فناوری غیرنظامی در عرصه جامعه می‌بینیم قبل از آنکه فناوری غیرنظامی باشد در فناوری‌های نظامی بوده است.

فرجی دانا با تاکید بر اینکه امروزه قدرت نظامی بر آمده از علم و فناوری است اظهار کرد: اگر به سیر تاریخ نگاه کنیم علم و فناوری همیشه خود را در عرصه‌های نظامی به خوبی نشان داده است و از خصیصه های بارز دانشگاه افسری امام علی نیز سطح علم و فناوری بالا همراه با تعهد به ارزش‌ها بوده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه هر آنچه که بتوانیم برای تقویت سطح دانشگاه و رساندن آن به شاخص‌های ملی انجام دهیم از آن فروگذاری نمی‌کنیم، گفت: من به مسئولان این دانشگاه نیز گفتم که هر مانعی که از سوی وزارت علوم وجود دارد باید برطرف شود اما برخی پافشاری‌ها بر استانداردهای علمی و در جهت منافع ملی و ارتش جمهوری اسلامی ایران است زیرا اگر خروجی‌های این دانشگاه مطابق استانداردها نباشد برای خود ارتش نیز مشکل ساز خواهد بود. این دانشگاه از کیفیت‌های بالایی برخوردار است.

فرجی دانا با اعلام اینکه کارگروهی جهت حل مشکلات این دانشگاه تشکیل خواهد شد گفت: برخی از مشکلات که مربوط به تخصیص بودجه است در حیطه مدیریت وزارت علوم نیست و مربوط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری می‌شود. اما در سطح توانمان شاخص‌های این دانشگاه را دنبال می‌کنیم تا به بودجه‌های تعریف شده خود دست پیدا کنند.

وزیرعلوم در خاتمه با بیان اینکه ما نیز یکی از معترضین به نحوه تخصیص بودجه هستیم و معتقدیم مطابق برنامه باید تخصیص بودجه براساس سرانه‌ها باشد ابراز امیدواری کرد که نظام بودجه‌ریزی سرانه‌ای در سال 94 محقق شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image