ارتباط مستقیم با 30859 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شکوفایی اقتصادی نیازمند توجه به فرهنگ است

شکوفایی اقتصادی نیازمند توجه به فرهنگ است

رییس دانشگاه کردستان گفت: شکوفای اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی نیازمند توجه به فرهنگ و تغییر سبک زندگی اسلامی است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کردستان، جهانشیر امینی در دیدار دانشگاهیان استان با نماینده ولی فقیه درکردستان، با اشاره به اینکه کردستان پتانسیل‌های بالایی در زمینه فرهنگی دارد، اظهارکرد: انقلاب اسلامی نیز با تکیه برتوانمندی‌های داخلی، خودباوری و استقلال خواهی به پیروزی رسید و امروز نیز می‌توانیم با تکیه بر این ویژگی‌ها درعرصه فرهنگ تحول آفرین باشیم.

رییس دانشگاه کردستان با انتقاد ازعدم هماهنگی بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های علمی و تربیتی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش هماهنگ نیست.

وی با اشاره به اینکه هدایت جامعه بشری برعهده معلمان است، گفت: امروزه معلمان در بصیرت بخشی و هدایت جوانان و همچنین رهنمود کردن جامعه در مسیر تعالی و پیشرفت نقش آفرین هستند.

رییس دانشگاه کردستان با انتقاد از عدم هماهنگی بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: متاسفانه بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاست گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌های علمی و تربیتی هماهنگی وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر تفاوت فاحشی در حوزه آمایش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود، لذا باید این تفاوت‌ها به حداقل برسد تا سیاست گذاری‌های این دو وزارتخانه در یک راستا باشد.

امینی معلمان و اساتید را تولید کنندگان داخلی در حوزه علم دانست و افزود: باید دانش و منش و رفتار معلم در حوزه علم و اخلاق به عرصه اجتماع تسری پیدا کند و سرمشق‌های خوبی برای دانشجویان خود باشند.

امینی تشکیل مثلثی از دانشجو، خانواده و اساتید در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: این امر موجب می شود که دانشجویان کمتر دچار خطا و انحراف شوند و ارتباط عاطفیشان با خانواده پابرجا بماند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها نباید بعد از ورود فرزندانشان به دانشگاه تصور کنند که دیگر نیازمند حمایت آنها نیستند، زیرا این امر پیوند عاطفی جوانان را با والدین کمتر و آنها را آسیب پذیر می کند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه امروز توجه به دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین ضروری شده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه باید با کاربردی کردن علم و دانش محصولات علمی خود را به جامعه عرضه کنند و خدمات لازم را به جامعه ارائه دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر70 هزار دانشجو که 15 درصد آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند در دانشگاه‌های استان کردستان تحصیل می کنند که بهره گیری از ظرفیت آنها در عرصه علم و صنعت و خدمات می‌تواند تحول آفرین باشد.

آمار بازدید: 97 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image