ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نسبت استاد به دانشجو باید به 18 برسد

نسبت استاد به دانشجو باید به 18 برسد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم‌اکنون نسبت استاد به دانشجو 32 است که این نسبت باید با استخدام 20 هزار استاد به 18 برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فرجی‌دانا صبح امروز در بیست‌وسومین دوره تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه کشور که هم‌اکنون با حضور رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: در نقش فرهنگی دانشگاهیان در سال اقتصاد و فرهنگ هیچ شکی وجود ندارد. از اول امسال هر گاه به نقش وزارت علوم در تحقق شعار امسال اشاره شده، فکر می کنم که نقش این وزارتخانه در اقتصاد دانش بنیان بسیار برجسته‌تر است.

وی ادامه داد: نقش منابع انسانی، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان بسیار برجسته است.

فرجی‌دانا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما باید برنامه‌ریزی زنده و پویا داشته باشیم، تاکید کرد که دانشگاه با برنامه‌هایش نمی تواند در حالت جمود و ایستایی باقی بماند. ما باید بالا برویم و استادان ما تولیدکننده فکر جدید در دانشگاه به شمار می آیند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود با ارائه آماری در خصوص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اظهار داشت: به واسطه کمیت‌گرایی که در سال های گذشته صورت گرفته بود، هم‌اکنون نسبت استاد به دانشجو 32 است که این نسبت باید با استخدام 20 هزار استاد به 18 برسد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در دانشگاه آزاد این نسبت 53 است، در حالی که با جذب 10 هزار استاد باید به 33 برسد.

آمار بازدید: 249 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image