ارتباط مستقیم با 30622 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیش بینی درس "نگارش خلاق" در دروس جدید دانشگاه فرهنگیان

پیش بینی درس "نگارش خلاق" در دروس جدید دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از پیش بینی درس نگارش خلاق در کنار درس نگرش علمی در مجموعه دروس برنامه‌های درسی جدید دانشگاه فرهنگیان خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر محمود مهر محمدی در همایش ملی انشاء و نویسندگی با تشریح ضرورت و اهمیت پرورش شایستگی نگارش متن خلاق و همچنین فهم متون خلاق در دانش آموزان، در بیان دلائل این ضرورت به این نکته اشاره کرد که این شایستگی به معنای برخورداری خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت از سواد واقعی و گریز از تهدید سواد ابتر، نیمه و ناتمام است.

وی تأکید کرد: فقدان این شایستگی‌ها، هم در عدم امکان برقراری تعاملات معنایی با بخشی فاخر از تولیدات فرهنگی ابناء بشر خودنمایی می کند و هم در عدم امکان ظاهر شدن آنان در قامت پژوهنده‌ای که با اتکاء به آفرینش زبانی از سیطره نامیمون زبان منطقی و علمی می‌تواند دیگران را در داشته‌های خود سهیم سازد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان نظام آموزشی لازم است، قدرت خلق زبان، برخورداری از خلاقیت پرورش یافته در حوزه زبان، قدرت بازی با زبان و به خدمت گرفتن نشانه های زبانی، به جای مخدوم نشانه ها و نمادهای زبانی در قالب زبان متعارف شدن را داشته باشند.

مهرمحمدی در پایان به نقش تربیت معلم در پرورش این شایستگی ها در دانشجو معلمان اشاره کرد و با پیش بینی درس نگارش خلاق در کنار درس نگرش علمی در مجموعه دروس برنامه های درسی جدید دانشگاه فرهنگیان، گفت: پرورش این شایستگی تنها از عهده درس انشاء بر نمی آید، بلکه تمامی معلمان لازم است به این زمینه حساس باشند و در فرآیند تدریس خود و همچنین تکالیف یادگیری که برای دانش آموزان تهیه می کنند، به تحقق این هدف کمک کنند.

آمار بازدید: 227 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image