ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه هم‌اندیشی «تجربه جهانی، زندگی ایرانی» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود

هم‌اندیشی «تجربه جهانی، زندگی ایرانی» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود

دومین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور با عنوان «تجربه جهانی، زندگی ایرانی» در تاریخ هجدهم اردیبهشت سال جاری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر خرمشاد - دبیر دومین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور - در نشست خبری این همایش که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابومحمد مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دفتر این نهاد برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: بیش از هفتصد نفر از دانش‌آموختگان ایرانی برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند که از 333 نفر از آنها برای حضور در این همایش دعوت شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این هم‌اندیشی، گفت: این همایش با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت علمی رئیس‌جمهور، بنیاد نخبگان، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و ... برگزار می‌شود و در این همایش تعدادی از دانشجویان که از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال بورسیه شدن به خارج از کشور هستند، حضور خواهند داشت تا از تجربه دانش‌آموختگان ایرانی استفاده کنند.

دبیر هم‌اندیشی «تجربه جهانی، زندگی ایرانی» با بیان اینکه "10 نفر از دانش‌آموختگان در این همایش صحبت خواهند کرد و همچنین از 10 دانش‌آموخته پیشکسوت نیز که مستندهایی از آنها تهیه شده، تقدیر می‌شود"، اظهار کرد: همچنین در این هم‌اندیشی پنل‌های منطقه‌ای نیز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه دانشجویانی که به تازگی می‌خواهند به خارج از کشور اعزام شوند از تجربیات دانش‌آموختگان استفاده می‌کنند، نتایج این همایش و مطالب مطرح شده بصورت منطقه‌ای از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در اختیار دانشجویان خارج از کشور قرار می‌گیرد.

خرمشاد همچنین گفت: این همایش زمینه را برای ارتباط‌گیری و آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموختگان با یکدیگر و همچنین ارتباط آنها با نهادهای علمی را فراهم می‌کند.

دبیر هم‌اندیشی «تجربه جهانی، زندگی ایرانی» با بیان اینکه "60 نفر از دانش‌آموختگان تجربیات خود را از زندگی و تحصیل در خارج از کشور ارسال کردند که این تجربیات نیز تدوین خواهد شد"، ادامه داد: در حال حاضر در کشور جایی برای ثبت اختراع داریم. ما می‌خواهیم در این نشست این ایده را مطرح کنیم که جایی برای ثبت ایده‌ها نیز در کشور فراهم شود تا ایده‌ها ثبت و ضبط شود.

این استاد دانشگاه همچنین با بیان اینکه "در این هم‌اندیشی، بیشتر دانش‌آموختگان صحبت خواهند کرد و سخنران زیادی نخواهیم داشت"، گفت: البته در مراسم افتتاحیه دو چهره علمی و فرهنگی کشور نیز سخنرانی خواهند کرد.

خرمشاد که خود فارغ‌التحصیل دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه لیون 2 فرانسه است، با بیان اینکه "این همایش یک روزه خواهد بود"، افزود: 170 نفر از شرکت‌کنندگان در این همایش در دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه تحصیل کرده‌اند، 132 نفر آنها فارغ‌التحصیل اروپا، 31 نفر از آنها فارغ‌التحصیل آمریکا و کانادا هستند.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از 280 نفر از دانش‌آموختگان شرکت‌کننده در این همایش دارای تحصیلات دکتری و بالاتر هستند.

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس خبری همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابومحمد مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به فعالیت‌های این نهاد، گفت: بیشتر تمرکز نهاد بر مسائل فرهنگی اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه "ما درصدد هستیم نیازهای فرهنگی و عاطفی دانشجویان ایرانی خارج از کشور را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم"، افزود: البته در این ارتباط محدودیت‌هایی وجود دارد زیرا ما به مخاطبانمان دسترسی نداریم و شناخت و تأمین این نیازها کار سختی است و ما سعی می‌کنیم از طریق اعزام مبلغ و برگزاری همایش و همچنین ارتباطات مجازی این نیازها را برطرف کنیم.

مرتضوی همچنین به برخی از فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما به صورت سالانه در تابستان همایشی را برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار می‌کنیم و سال گذشته نیز 574 نفر از این دانشجویان به حج عمره اعزام شدند.

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور ادامه داد: اگر دانشجویان پرسش‌هایی درباره مبانی دینی و انقلابی داشته باشند، ما از طریق فضای مجازی به آنها پاسخ می‌دهیم و کتاب و مقاله نیز در اختیار آنها می‌گذاریم.

وی همچنین به برگزاری هم‌اندیشی تجربه جهانی، زندگی ایرانی با حضور دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: تمرکز این همایش بر مسأله فرهنگ است و می‌خواهیم الگویی ترسیم کنیم که دانشجویان خارج و داخل کشور بتوانند زندگی موفقی داشته باشند و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف استفاده از تجارب دانشجویان ایرانی خارج از کشور است.

مرتضوی با بیان اینکه "در این همایش بر موضوع سبک زندگی توجه ویژه‌ای شده است"، تصریح کرد: مثلاً به این مسأله پرداخته خواهد شد که این دانش‌آموختگان چگونه در خارج از کشور زندگی و تحصیل و سپس ازدواج کرده‌اند و در واقع چگونه هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 179 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image